Jaki router DSL wybrać?

Witam.

Mam dosyć standardowy problem muszę podzielić radiówkę na dwa komputery. Dodam że nie znam się zbytnio na sieciach gdyż nigdy mi to nie było potrzebne.

  1. Jaki router najlepiej wybrać? Obecnie zastanawiam się nad:
  • Tp-Link TL-WR543G

  • Pentagram Cerberus P 6361

  • Linksys WKUSB54GC-EU

  1. Aby to wszystko działało wystarczy podłączyć internet (rj45) do routera potem z routera jeden kabel do pierwszego komputera (do sieciówki) a drugi kabel z routera do drugiego komputera a następnie odpowiednio skonfigurować?

  2. Po formacie nie musze wpisywać żadnych mac adresów, ip itp. Czy jest możliwość że mam jakies zabezpieczenie od ISP na MAC lub jakieś inne zabezpieczenie?

  3. Jakie problemy mogę napotkać?

Z góry dziękuje za odpowiedź

pozdrawiam :slight_smile:

Niektórzy dostawcy radiówek blokują routing. Pożycz najpierw od kogoś router i sprawdź czy działa. A teraz powiem tak :wink: Linksys to dobra firma, więc powinno być OK. Ja mam osobiście Pentagrama P 6341, tyle że mam go do ADSL. Co jakieś 2-3 tygodnie zawiesza połączenie ADSL i wystarczy go wyłączyć i włączyć. A TP-Linka możesz także brać, jest na Atherosie więc się powinien dobrze spisywać.

Dodane środa, 15 września 2010, 20:26

Zazwyczaj wystarczy “szybka konfiguracja” w routerach, jeśli nie masz stałego IP, czy wpisu do tablicy MAC.

Z postu wynika, że nie poszukujesz routera do sieci DSL, a zwykłego routera na kabelek ethernetowy dla loklnych dostawców oraz dostawców dostarczających usługi po HFC. Proponuje zmienić tytuł.

  1. Byle nie pentagram ;]

to dzielisz radiówkę ? tzn masz dostawce wirelessISP ? czy po radiówce dzielisz neta na kompy ? jeżeli opcja nr 2 to po co te dwa kabelki na dwa kompy ?

  1. minimum to hasło na radio. reszta w zależności od tego co dostawca narzuca/wymaga

  2. po formacie bedziesz musial minimalnie podać po raz kolejny hasło dostępu do sieci. oczywiście, że jest możliwość.

  3. wszystkie z możliwych.

tzn. ? :roll:

pozdrawiam