Jakie urządzenie laserowe wybrać czy może jednak atramentowe


(Lukaszm Zdw) #1

Witam. Zastanawiam się nad zakupem urządzenia wielofunkcyjnego lecz nie mogę się zdecydować czy atrament czy laser? Jeśli laser to patrząc na ceny i mój budżet - max 800zł wystarczy tylko na czarno-białą za tą samą kasę mógłbym kupić kolorową atramentówkę z tym że w życiu miałem 3 drukarki atramentowe i mam ich serdecznie dość zasychający tusz, paski na wydrukach, napełnianie pojemników i związane z tym kombinacje aby działały. Korzystałem z kilku modeli laserówek (mono) m.in firmy OKI, kończył sie toner, kupowało się nowy co któraś wymiana należy wymienić bęben zero problemów jedyny problem to cena tonera i bębna [:)] Aktualnie mam HP c4580 patrząc po cenach i danych producenta na wydrukowanie 2000 str (pojemnik hp350xl) muszę wydać 296zł natomiast na toner do urządzenia wielofunkcyjnego Brother kosztuje mnie 233,13 i mogę wydrukować na nim 2600str. co 4-5 wymiana tonera muszę wymienić bęben który wystarcza na 12000str i kosztuje 273,05. Przewaga atramentówki byłaby taka że mam kolor, z tym że z niego aż tak często się nie korzysta.

Co radzicie? Jeśli już laserówka to z osobną wymianą bębna czy jak?

p.s. urządzenie musi posiadać port ethernet i fajnie jakby był full duplex


(janki111) #2

Ja posiadam atramentowe urządzenie wielofunkcyjne Brother DCP-J315W od ok 3 lat. Powiem szczerze, że jestem zadowolony. Drukarka posiada funkcje automatycznego czyszczenia, także tusze nie zaschną. Ceny zamienników to ok 1,7 zł za 1 kolor, także za niecałe 7 zł masz komplet tuszy :slight_smile:


(Pbuderaski) #3

Jak Laser z LAN + Duplex to najlepiej wychodzi

OKI B431DN

Zamiennik na 10k stron to koszt około 140zł