Hej,
Przedstawię najpierw obecną sytuację, a później, co bym chciał osiągnąć.
Jesteśmy centrum treningowym, posiadającym nie więcej niż pięciu użytkowników (mam na myśli pracowników, nie uczniów), którzy wprowadzają dane. Musimy oczywiście zapisywać dane o naszych klientach.
Na chwilę obecną, trzymamy wszystkie informacje w arkuszach kalkulacyjnych (używamy Excela). Używamy tylko kilku, rejestracje, obecność kroki, jakie podejmują uczniowie. Niektóre z nich pobierają informacje z innych arkuszy.
Trzymamy wiele informacji które nie są potrzebne, i żeby było gorzej, wiele danych jest powtarzanych.
Aby temu zaradzić stwierdziłem, że potrzebujemy nic innego, jak bazy danych. Rozplanowałem już tabele, jak utworzyć relacje itd. I tutaj pojawia się moje pytanie, – jakiego oprogramowania użyć?
Nasze aktualne oprogramowanie to:
- 1 Windows SBS 2008 Server, pracujący jako DC, Exchange server itd.
- Wszystkie komputery pracują w dominie
- Wszystkie komputery pracują pod kontrolą Office 2013 Professional Plus
- Sieć pracuje w standardzie Base1000-Tx
Czy powinienem użyć Access 2013? Czy może SQL Server na SBS?
Baza danych będzie używa przez kilku użytkowników w tym samych czasie, u życiem formularzy, i będzie musiała komunikować się z Excel.