Przymierzam się ostatnio do kupna kamery cyfrowej HD. Cena w granicach 2500 zł, jednak jestem zielony w sprawach kamer. Na co powinienem patrzeć podczas wyboru kamer? Jakie komponenty odpowiadają za co?
Kamerę potrzebuję do zastosowań domowych - video-kroniki, nie zamierzam siedzieć i samemu obrabiać filmów (dlatego dobrze by była możliwość kompresji w locie), ale nie wykluczam użytkowania kamery z nastawieniem na jakość (bez kompresji).
Proszę o jakąkolwiek pomoc - każde słowo będzie pomocne.
Przede wszystkim patrz na wielkość matrycy im większa tym lepsza jakość ,rozdzielczość matrycy , stabilizacja optyczna ,czułość minimalna przy słabym oświetleniu typ procesora obrazu,popatrz na te propozycje Canon HF-M 306 , Canon LEGRIA HF M36 ,JVC GZ-HD620BEU , JVC GZ-HM 550 BEU .Sony HDR-CX 155 ,Sony HDR-CX155E, Panasonic HDC-HS60 patrz terz na obiektyw ,producent ,i ogniskowa .
Zoom optyczny to żaden parametr, bo nie od tego zależy jakość optyki. Niełatwo zbudować obiektyw o dużym zoomie ale bez zniekształceń.
Ilość klatek na sekundę jest w standardzie obrazu telewizyjnego, producent niewiele tu może, chyba że to kamerka MP4 z komórki.
W standardzie telewizyjnym jest 25 klatek na sekundę, czyli 50 półobrazów (PAL), w USA jest 30/60/s (NTSC). To wynika z synchronizacji obwodów pierwszych odbiorników z częstotliwością sieci energetycznej. Natomiast w projektorze w kinie standardem jest 24 klatki na sekundę.
HD Ready to oznaczenie telewizora, nie kamery, oznacza że telewizor akceptuje sygnał standardu HD (np. z odtwarzacza BlueRay czy dekodera), choć nie wyświetla w pełnej rozdzielczości.
W kamerach są dwa standardy HD, 720 linii i 1080.
Z firm, to Sony i Panasonic (ten ma często możliwość filmowania czarno-białego niemal w ciemności), ewentualnie można poszukać JVC, Sanyo, Sharp.
Może jeszcze Samsung robi, ale jakoś nie jestem przekonany do tej firmy. Innych lepiej unikać, nie mają żadnego doświadczenia w produkcji kamer.
Jeśli chcesz filmować w nocy to przetwornik musi być duży. Przy 1080p musisz mieć najlepiej 2,1 mln pikseli (1920x1080- choć większość kamer nie rejestruje w natywnej przetwornika) na całą przetwornik lub najlepiej na każdy z trzech RGB - czyli jak chcesz kamerę FullHD to najlepiej trzy przetworniki po 2,1mln pxl (dla każdej barwy RGB - Red, Green, Blue). Często kamery FullHD nie mają nawet 2 mln pikseli. Przy małej ilości światła możesz poradzić sie kogoś kto miał styczność z ExmorR w kamerze.
Tu masz przykład kamery 1080/50p z rozdzieleniem światła na 3 składowe barwy: