Kamera HD - na co trzeba patrzeć

Witam

Przymierzam się ostatnio do kupna kamery cyfrowej HD. Cena w granicach 2500 zł, jednak jestem zielony w sprawach kamer. Na co powinienem patrzeć podczas wyboru kamer? Jakie komponenty odpowiadają za co?

Kamerę potrzebuję do zastosowań domowych - video-kroniki, nie zamierzam siedzieć i samemu obrabiać filmów (dlatego dobrze by była możliwość kompresji w locie), ale nie wykluczam użytkowania kamery z nastawieniem na jakość (bez kompresji).

Proszę o jakąkolwiek pomoc - każde słowo będzie pomocne.

Pozdrawiam

Patrz na zoom optyczny (co najmniej 10), Ilość klatek na sekundę (co najmniej 60),

Roździelczość FullHD, HD Ready się nie opłaca

Polecam ci firmę Sanyo.

Zanim kupisz popatrz na youtube filmy z tej kamery i wybierz co ci odpowiada

Przede wszystkim patrz na wielkość matrycy im większa tym lepsza jakość ,rozdzielczość matrycy , stabilizacja optyczna ,czułość minimalna przy słabym oświetleniu typ procesora obrazu,popatrz na te propozycje Canon HF-M 306 , Canon LEGRIA HF M36 ,JVC GZ-HD620BEU , JVC GZ-HM 550 BEU .Sony HDR-CX 155 ,Sony HDR-CX155E, Panasonic HDC-HS60 patrz terz na obiektyw ,producent ,i ogniskowa . :slight_smile:

Zoom optyczny to żaden parametr, bo nie od tego zależy jakość optyki. Niełatwo zbudować obiektyw o dużym zoomie ale bez zniekształceń.

Ilość klatek na sekundę jest w standardzie obrazu telewizyjnego, producent niewiele tu może, chyba że to kamerka MP4 z komórki.

W standardzie telewizyjnym jest 25 klatek na sekundę, czyli 50 półobrazów (PAL), w USA jest 30/60/s (NTSC). To wynika z synchronizacji obwodów pierwszych odbiorników z częstotliwością sieci energetycznej. Natomiast w projektorze w kinie standardem jest 24 klatki na sekundę.

HD Ready to oznaczenie telewizora, nie kamery, oznacza że telewizor akceptuje sygnał standardu HD (np. z odtwarzacza BlueRay czy dekodera), choć nie wyświetla w pełnej rozdzielczości.

W kamerach są dwa standardy HD, 720 linii i 1080.