Karta graficzna - Questions

No wiec jestem zielony w te klocki i mam kilka pytan dotyczacych karty graf.

  1. Mam zintegrowana karte graf. Ale chce sobie kupic nowa, tylko ze na slocie jest nalepka na ktorej pisze zebym go nie urzywal bo moze to doprowadzic do stalego uszkodzenia kompa, i pytanie jest takie, moge to spokojnie olac i korzystac z tego slota, czy jednak sie tego nie tykac? Najlepiej gdyby odpowiedzial mi na to pytanie ktos, kto mial doczynienia z takim przypadkiem… Jak cos to producentem jest VIA.

  2. Jak moge sprawdzic czy mam wejscie na karte graf. AGP czy PCI?

  3. Czy plyta glowna ma jakies ograniczenia wzgledem karty graf? Np. czy moze byc tak ze plyta gl. nie “uniesie” karty 256MB, lub cos w tym rodzaju…

No i to tyle.

ma i to zasadnicze - podaj całą konfigurację komputera włącznie z zasilaczem.

Jak slot jest, to po to, aby go używać :slight_smile:

Podejrzewam, że to ostrzeżenie dotyczy używania starych kart AGP1x/2x na slocie AGP 4x/8x, ja takie (podobnej treści) mam na swojej płycie głównej.

No i bez modelu płyty nie wiele Ci pomożemy…

Procek - Intel Celeron D 326, 2533 MHz

Plyta glowna - ASRock 775VM800

Grafika - VIA/S3G UniChrome Pro IGP (64mb)

Pamiec - 256 DDR

Dysk - 74 GB, IDE

Karta dzwiekowa - VIA AC’97

Naped - SAMSUNG CD-ROM SC-152G (52x CD-ROM)

Zasilacz podam pozniej.

Na tej płycie możesz zamontować karte pod AGP czyli możesz dac każdą karte pod to łącze tylko że ja na twoim miejscu oprócz grafiki dokupiłbym ramu najlepiej 512 i jakiś zasilacz jeżeli jest no name

Komp sie nie rozkraczy jesli podlacze osobna karte graf? Bo jak pisalem wyzej, mam juz jedna zintegrowana.

Zintegrowana sama się wyłączy lub wyłączysz ją w biosie.

Czy komp się sypnie zależy od zasilacza.

Masz jakąś kartę na oku?

Mam zamiar kupic: PALIT ATI RADEON 9250 128MB DDR TV/DVI AGP x8/x4

A moj zasilacz to: Codegen 200XA 300W

Styknie? czy musze kupic lepszy?