Karta graficzna

Witam.

Mam takich kilka zapytań odnośnie karty. Niestety na sprzęcie słabo się znam. Więc;

Chciałbym sobie zakupić jakąś lepszą lepszą karte niż mam (bo mam Riva TNT2 M64 32MB ).

No i teraz pytania:

Nie znam się na tym PCI, PCI-E i AGP. Mniej więcej o co chodzi i jak sprawdzić?

Jak sprawdzić swoją płytę główną i jak się dowiedzieć czy karta pasuje pod tą płytę?

Jak odpowiecie na te pytania to wszystko posprawdzam, podam wam a wy mi coś doradzicie ;).

do sprawdzania co w PC piszczy jest program Everest HOME Edition

Ale ta karta którą masz jest chyba pod AGP, a lepszej karty pod to złącze raczej nie dostaniesz… czyli jeżeli chcesz wymienic karte pociąga to za sobą zmianę płyty głównej, jak zmiana płyty to i zmiana procesora i pamięci… czyli prawie cały komp. Tak słabych kompów (tzn stwierdzam po karcie ;]) nie opłaca, a również nie da sie upgradeować, raczej…

Z tego Everest Home wynika, że mam Płytę główną Soltek SL-75DRV5.

Więc co z tymi AGP i PCI? Muszę wszystko wymieniać, żeby kupić nowszą kartę graficzną? :?

Masz AGP x 4 - to kup sobie coś z ATI 9500,9550.

Lub coś lepszego - zależy ile chcesz wydać kasy.

Płyta:

http://www.tomshardware.pl/technews/20020118.html

nr47 trochę przesadza, musisz poprostu przy wyborze karty patrzeć by obsługiwała ono AGP x4, gdyż jest na maksymalna wartość dla Twojej płyty pozostaje pytanie ile chcesz przeznaczyć na kartę

Czyli naprzykład coś takiego?

Polećcie coś tylko niedrogiego i dość wydajnego ;). Bo jak mówiłem na hardware się nie znam ;).

Ile możesz przeznaczyć na tą karte :!:

Dla jednych niedrogo to 200 a dla innych 1000zł

bobasek_89 karta spoko :slight_smile:

No myślę coś około 150-200zł. 250 to max (jak rodzice dołożą ;)).

A ta karta co wcześniej podałem (link)

Jest pod AGP x4? Bo jakoś wyczytać nie mogę.

@Edit: Aha i jeśli karta jest pod AGP x4, a moja płyta główna też ma wejście AGP x4 to mam 100% pewności, że karta będzie współpracować, czy może to zależeć od czegoś jeszcze? :roll: