Karta graficzna

(Bobeeq) #1

Witam.

Mam takich kilka zapytań odnośnie karty. Niestety na sprzęcie słabo się znam. Więc;

Chciałbym sobie zakupić jakąś lepszą lepszą karte niż mam (bo mam Riva TNT2 M64 32MB ).

No i teraz pytania:

Nie znam się na tym PCI, PCI-E i AGP. Mniej więcej o co chodzi i jak sprawdzić?

Jak sprawdzić swoją płytę główną i jak się dowiedzieć czy karta pasuje pod tą płytę?

Jak odpowiecie na te pytania to wszystko posprawdzam, podam wam a wy mi coś doradzicie :wink:.

(Sawyer47) #2

do sprawdzania co w PC piszczy jest program Everest HOME Edition

Ale ta karta którą masz jest chyba pod AGP, a lepszej karty pod to złącze raczej nie dostaniesz... czyli jeżeli chcesz wymienic karte pociąga to za sobą zmianę płyty głównej, jak zmiana płyty to i zmiana procesora i pamięci... czyli prawie cały komp. Tak słabych kompów (tzn stwierdzam po karcie ;]) nie opłaca, a również nie da sie upgradeować, raczej..

(Bobeeq) #3

Z tego Everest Home wynika, że mam Płytę główną Soltek SL-75DRV5.

Więc co z tymi AGP i PCI? Muszę wszystko wymieniać, żeby kupić nowszą kartę graficzną? :?

(JNJN) #4

Masz AGP x 4 - to kup sobie coś z ATI 9500,9550.

Lub coś lepszego - zależy ile chcesz wydać kasy.

Płyta:

http://www.tomshardware.pl/technews/20020118.html

(Airborn) #5

nr47 trochę przesadza, musisz poprostu przy wyborze karty patrzeć by obsługiwała ono AGP x4, gdyż jest na maksymalna wartość dla Twojej płyty pozostaje pytanie ile chcesz przeznaczyć na kartę

(Bobeeq) #6

Czyli naprzykład coś takiego?

Polećcie coś tylko niedrogiego i dość wydajnego :wink:. Bo jak mówiłem na hardware się nie znam :wink:.

(Błażej) #7

Ile możesz przeznaczyć na tą karte :!:

Dla jednych niedrogo to 200 a dla innych 1000zł

(:: MARIO ::) #8

bobasek_89 karta spoko :slight_smile:

(Bobeeq) #9

No myślę coś około 150-200zł. 250 to max (jak rodzice dołożą :wink:).

A ta karta co wcześniej podałem (link)

Jest pod AGP x4? Bo jakoś wyczytać nie mogę.