Karta Wi-Fi do laptopa na miniPCI

Witam

Jestem zmuszony zakupić do swojego laptopa (firma Aristo) kartę bezprzewodową Wi-Fi.

Przeglądając internet, widzę, że jest raczej niewielki takich kart. Wyczytałem, iż są dwa typy kart miniPCI: mały i większe (A i B). Według danych od producenta potrzebuję karty mniejszych rozmiarów.

W związku z tym mam pytanie jaką kartę kupić (producent powiedział mi, abym nie kupował kart firmy INTEL).

Jaką firmę wybrać i parametry.

Muszę przyznać, że nie znam się na tego typu kartach, moja wiedza na temat Wi-Fi jest niewielka. Potrzebuję karty o możliwie dużym zasięgu, porządnej i bezproblemowej. Słyszałem także że do niektórych kart można podłączyć dwie anteny (albo źle słyszałem). W laptopie mam wbudowaną jedną antenę. Czy możliwość podpięcia drugiej anteny bardzo rozszerza możliwości karty?

Kolejna sprawa to gigaherce, którymi chwalą się producenci. Widziałem różne wartości np. 2,5 itp. Kompletnie nie wiem czemu one służą. Będę wdzięczny za opisanie w kilku zdaniach.

Jeżeli istnieje jakikolwiek poradnik w tej dziedzinie, proszę o link. Googlując niestety nie natrafiłem na nic ciekawego.

Qrzysio musisz podać konfiguracje swojego laptopa. jeżeli chodzi o karty wifi Intela są to jedne z lepszych rozwiązań dla laptopów opartych o układy intela, i nie chodzi tu tylko o procka ale również o chipset płyty głównej.

Jeżeli chodzi o inne karty to szukaj tych opartych o chipset Atheros, najgorszym rozwiązaniem będą karty oparte o układy Ralinka - są kiepskie

Podsumując masz laptopa z układami intela (procesor i płyta główna) wybierasz karte intela lub ewentualnie karte z układem Atheros, masz laptopa opartego na amd tylko Atheros

Laptop jest marki Aristo. Dla niektórych może nowa nazwa, dla mnie dość już znana. Konfiguracja INTELowska, Celeronik w środku.

Producent jednak w rozmowie ze mną powiedział, żebym nie wkładał do niego kart INTELa. Poinformował mnie, że w w laptopach tej firmy wkładane są karty MSI lub Gigabyte’a.