Karta WLAN Broadcom zawiesza system Win7 64bit

Dzień Dobry.

Zwracam się z prośbą o pomoc w rozwiązaniu problemu z kartą WLAN Broadcom, którego pomimo wielogodzinnych prób nie mogę rozwiązać samodzielnie.

Jestem posiadaczem leciwego ale poczciwego laptopa Toshiba L675-10R, działającego na Windows 7 64 bit. W ostatnim czasie postanowiłem go sformatować. Podczas wgrywania sterowników i podstawowych programów wszystko było ok. Jednak gdy już wgrałem sterowniki i niezbędne programy, rozpoczął się pewien dziwny objaw.

Po uruchomieniu komputera, w przedziale czasowym od 1min do 40 min od włączenia, komputer się zacina. Pierwszym objawem zwiechy jest utrata połączenia z internetem - nie wczytują się strony. Następnie, gdy próbuję zrobić cokolwiek, np. otworzyć jakiś folder, komputer myśli, zawiesza się i wyskakuje komunikat “Microsoft Windows. Aplikacja nie odpowiada.”. Wtedy pozostaje już tylko reset.

Przyczyny szukałem kilka ostatnich dni. W tym czasie zaktualizowałem wszystkie sterowniki, dwa razy robiłem kolejnego formata, sprawdziłem dysk twardy w poszukiwaniu bad sectorów czterema różnymi programami (jest OK), zmieniałem programy antywirusowe (AVG, Avast, Avira), skanowałem kompa dwoma programami anti-malware. Nic nie pomogło.

W końcu jednak ustaliłem przyczynę. Ponieważ zwiecha zawsze zaczynała się od utraty połączenia, postanowiłem usunąć najpierw sterownik do karty LAN realteka (nie pomogło), a następnie do WLAN. Gdy odinstalowałem kartę bezprzewodową, problem ustąpił.

Obecnie internet udostępniam z telefonu przez tethering USB i śmigam już czwartą godzinę (wcześniej bez błędu komp wytrzymywał max 40 min.).

Przechodząc do sedna - sterownik do karty WLAN jest jedynym sterownikiem, którego nie pobrałem z supportu Toshiby. Powód jest prosty - jedyny sterownik jaki Toshiba udostępnia dla całej serii Satellite L675 (i L650) to jakiś sterownik Intela, którego nie mogłem zainstalować.Karta WLAN w moim laptopie to Broadcom, pod identyfikatorem VEN_14E4 DEV_4727. Ponieważ nie miałem supportu od producenta laptopa na ten sprzęt, sterownik ściągnąłem z internetu. Efekt był jednak taki jak opisałem powyżej.

Obecnie sterownik dla tej karty jest usunięty. Tylko dlatego mogę korzystać z laptopa.

Moje pytanie brzmi - skąd mogę pobrać prawidłowy sterownik, który nie będzie mi zacinał kompa przy korzystaniu z WiFi? Czy może to być problem hardwerowy, z sama kartą?

Dodam, że format laptopa zbiegł się u mnie z przeprowadzką, a na poprzednim mieszkaniu korzystałem z LAN po kablu, przez co najmniej 2 lata. W tym czasie nawet nie instalowałem sterowników do WLAN bo ich nie potrzebowałem. Karta mogła zatem przestać działać wcześniej i nawet bym tego nie zauważył.

Z góry dzięki za pomoc.

Może karta po prostu uszkodzona?

Jak instalujesz sterownik, to instaluje się ok i w menadżerze jest poprawnie zainstalowana?

Zamiast sterownika, spróbuj PPM i niech szuka w sieci lub w WU, może są nowsze.

Instaluje się poprawnie, jest poprawnie zainstalowana, łączy się normalnie z internetem. Jedyny objaw, że coś jest nie tak to ta zwiecha. Zanim doszedłem, że to karta sieciowa, trochę to potrwało, bo nic nie wskazywało na problemy z nią.

Windows nie znajduje mi sterownika do tej karty, tak samo jak nie ma go w supporcie Toshiby. Jest to dla mnie trochę dziwne, ale tak jest.

Teraz żałuję, że zrobiłem “twardego formata”. Wcześniej miałem wszystkie sterowniki wgrane wraz z systemem już przy zakupie laptopa i jedynie robiłem odzyskiwanie systemu. .

Od rana testuję sterownik do tej samej karty z supportu Lenovo. Jestem laikiem i nie wiem czy to ma znaczenie, że producent laptopa jest inny, ale sterownik się zainstalował, połączyłem się z WiFi i na razie działa.

Liczy się efekt końcowy, a sterownik jest do urządzenia, które może występować w różnych modelach laptopów.

Nowy sterownik działa już dość długo, więc temat chyba do zamknięcia. Dzięki za pomoc.

Okazuje się, że przyczyną kilku dni stresu był jeden głupi sterownik… A już chciałem HDD wymieniać.

W razie gdyby ktoś miał podobny problem, ja działający sterownik pobrałem stąd:
http://support.lenovo.com/pl/pl/downloads/ds008111