Kaspersky Personal Pro

mam pewien problem co do wyżej wymienionego programu. zakupiłem dziś magazyn Enter i zainstalowałem tą wersje trial. miałem zamiar przeskanować system i gdy skaner natrafił na plik c:…\NCS\NCS1.cab\clnsweep.cfg to stanoł choć pisze że skanuje wciąż. skanowanie tego pliku trwa przeszło godzine… :expressionless: prosze o pomoc !!

oto link do screena :

http://img182.exs.cx/my.php?loc=img182 … ne17xv.png

ja mam orginalna wersję tego progsu ze sklepu i też mi tak długo skanuje,tam gdzies masz w ustawieniach żeby nie skanował wszystkiego,moim zdaniem warto poczekać aż wszystko zeskanuje bo to najlepszy programik a skanuje tak żeby ci żaden wirus nie został na dysku.

ale to nie możliwe!! zobacz o której godzinie miał sie zakończyć proces skanowania !!

Skanowanie wewnątrz niektórych bibliotek i archiwów bywa bardzo czasochłonne więc radzę uzbroić się w cierpliwość lub pozostawić skanowanie na noc a rano zobaczyć wyniki skanowania ewentualnie zmienić opcje scanowania na mniej dokładne. W razie problemów kontakt z pomoca techniczną Kasperskiego (w tej wersji firma również gwarantuje support).

dobrze fiesta zrobie tak jak radzisz. tylko że jak mam podać hasło (przy achiwach) to podaje te które dalem przy instalacji to daje mi odp. że nie prawidłowe hasło ;/ a jak wpisze hasł ponownie i daje na zatasuj do wszystkich to mi funkcje ustają i nic się nie dzieje ;/ a jak biore opcje na pomiń archiwum to wtedy dalej idzie ;/

chciałbym dodać że skanuje poraz 2 system Kasperskim i wciąż staje mi na 48% (odwołanie do 1 postu) przy tym samym pliku i również godzine czasu czekam żeby ruszyło ale nie rusza.

Do niektórych archiwów zabezpieczonych hasłem nie masz dostępu. Zauważ, że przeważnie są to archiwa z bazami sygnatur programów antyszpiegowskich (u mnie tak było z Ad-aware i Spybotem). Te archiwa musisz pominąć podczas skanowania. Jeśli nie chcesz, aby cię pytał o hasło podczas aktualnego skanowania, to musisz zaznaczyć opcję “Zastosuj do wszystkich obiektów…” i kliknąć “Pomiń archiwum”.

A jeśli chcesz, aby wogóle więcej cię nie pytał o hasło do archiwum (nawet podczas następnych skanów), to robisz tak:

w oknie programu wchodzisz w “Ustawienia”=>Ustawienia skanowania na żądanie=>Rozwiązywanie problemów i tam stawiasz znaczek przy opcji “Nie pytaj użytkownika o hasło podczas skanowania obiektów”.

Updt.

Co do tego clnsweep.cfg , to możesz go wykluczyć ze skanowania.

Robisz to tak:

W oknie, o którym pisałem powyżej (te o hasłach) zaznaczasz opcję “Wykorzystuj listę obiektów wykluczonych”, dajesz “Zmień”, potem “Dodaj” i podajesz pełną ścieżkę dostępu. Potem dajesz “Ok” i program nie będzie już dotykał tego konkretnego pliku.

dzięki Magik ale możesz mi jeszcze powiedzieć czemu za każdym razem przy 48 % skanowanie się zatrzymuje ? to nie możliwe żeby jeden plik był skanowany ponad 1 h ;/

tutaj jest pokazane co tam sie u mnie dzieje:

http://img182.exs.cx/my.php?loc=img182& … ne17xv.png

p.s jak masz chwile to postaw diagnoze. serdeczne dzieki

Jaką opcję masz ustawioną w wypadku wykrycia zainfekowanych plików ?

(sprawdzisz to w Ustawieniach skanowania na żądanie).

Pytam się dlatego, że widzę, iż wykryło ci jakiegoś wirusa, ale nie widać jakiego. Jak się nie mylę, powinno ci wykryć coś wewnątrz clnsweep.cfg .

tak masz racje. jak poraz 1 skanowałem to wykryło mi coś w clnsweep.cfg. czekałem gozine ale nie chciało ruszyc od tego 48 % i zrobilem restart komputera. chciałem ponownie przeskanowac też się zatrzymalo na 48 % ale już nic nie wykryło. dziwne … :?

może musze przeinstalować Kasperskiego?

Zapewne nie musisz przeinstalować Kasperskyego.

W katalogu clnsweep.cfg jest kilkaset spakowanych i zabezpieczonych hasłem zipów z sygnaturami robali. I dlatego zapewne KAV ma z tym problem.

Moja rada jest taka - odznacz te pytanie o hasło w “Rozwiązywaniu problemów”, dodatkowo wrzuć ten katalog do listy pomijanych i powinno być OK.

Jako ciekawostkę podam ci, iż pomoc Kasperskyego radziła usunąć cały katalog. Ale że jest to katalog Nortona Clean Sweep, więc nie wiem, czy to najlepszy pomysł. Tak wyczytałem na jednym z for angielskich, gdzie ktoś miał podobny problem.

Jak znasz angielski (ja niestety słabo), to tutaj masz link do tego problemu

http://www.broadbandreports.com/forum/remark,9695895~mode=flat

ucze się angielskiego od przedszkola ale nadal mam braki. dzięki za link, może mi coś pomoże. a możesz jeszcze tylko powiedzieć jak moge wrzucić ten katalog do listy pomijanych? bo nie widze gdzie jest ta opcja :oops:

Ustawienia=>Ustawienia skanowania na żądanie=>Rozwiązywanie problemów.

Stawiasz ptaszka przy opcji “Wykorzystuj listę obiektów wykluczonych”, dajesz “Zmień”, potem “Dodaj”, wyszukujesz w drzewku katalog clnsweep.cfg, zaznaczasz, dajesz “Wybierz” i “OK”.

dzieki Magik za pomoc. już sytuacja się unormowała i wszystko działa tak jak należy. jeszcze raz dzięki :smiley: