Kaspersky - problem


(Pudelek0) #1

Witam !

Mam następuący problem.

Na kompie mam zainstalowanego ZoneAlarmaPro oraz Kasperskiego Personal 5.0.156. Postanowiłem zaktualizować antywirusa do najnowszej wersji. Usunąłem istniejącego, wyczyściłem rejestr jv16 i zainstalowałem nową wersje 5.0.327, no i tu pojawił się problem. Przy uruchamianiu Internet Explorera komputer się po prostu restartuje. Dodam również, że próbowałem wcześniej instalować wersję 5.0.227 ale było dokładnie tak samo.

Mam Windowsa XP SP2 plus wszystkie póżniejsze łatki.

Chciałbym mieć najnowszą wersję bo słyszałem, że jest trochę szybsza od tej którą posiadam.

Proszę o jakieś rozwiązania.

Tommy.


(Bary1986) #2

Sprawdzales czy te programy sie nie “gryza” ? U mnie kaspersky nie bardzo lubil sie z Zone Alarmem

Moze to tez byc wina zlego ustawienia ZA

PS. Sprawdz czy na wszystkich przegladarakach restartuje ci sie komputer (np sprawdz na FF czy operze)

Pozdrawiam,


(boczi) #3

Panel Sterowania -> Narzędzia adm. -> Podgląd zdarzeń

Zobacz, co jest w logach.

PS Mogłeś zainstalować Kasperskiego jako “nakładkę”, bez wywalania poprzedniej.


(Pudelek0) #4

Na Firefoxie jest OK (używam najczęściej).

A co do podglądu zdarzeń to jak mam odczytać czy programy się gryzą czy nie?


(123448) #5

czy są jakieś reakcje systemu…takie jak błąd aplikacji, zawieszanie się itd


(Pudelek0) #6

Wszystko działa bardzo dobrze (tzn. antywirus skanuje w tle jak i na żądanie) aż do momentu uruchomienia IE, wtedy następuje restart.


(123448) #7

czy uruchamianie systemu występuje podczas skanowania programu IE czy podczas uruchomienia przeglądarki? możesz mieć jakiś spyware. jak możesz to wklej log z hicjaka.


(Pudelek0) #8

Skanowałem Ad-Aware oraz Spybot - Search & Destroy i nie mam żadnego syfu… a restart następuje podczas uruchamiania przeglądarki.


(Bary1986) #9

sproboj przeinstalowac IE

Pozdrawiam,


(boczi) #10

http://www.hijackthis.prv.pl - Wklej też loga. A może coś siedzi, zawsze można sprawdzić.


(Pudelek0) #11

Witam ponownie! !!

Otóż w końcu udało mi się rozwiązać ten problem!

A polegał on na tym ,że najnowszy Kaspersky gryzie się z ZoneAlarmPro.

Aby problem zniknął należy w opcjach Kaspra -Ustawienia ochrony w czasie rzeczywistym zaznaczyć “Wyłącz ochronę przed atakami sieciowymi”.

I wtedy jest OK.