Kilka pytań na temat dystrybucji Open Suse

Witam! Zastanawiam się nad instalacją Open Suse 10.2 chciałbym się dowiedzieć :

1.Ile on zajmuje miejsca ?

2.Czy wykrywa on sieci bezprzewodowe w zasięgu ?

3.Czy jest on dosyć łatwy w obsłudze ?

4.Czy warto go zainstalować ?

5.Jak się prezentuje na tle innych dystrybucji Linuxa ?

Nie jestem całkiem początkującym Linux - Userem narazie mam Ubuntu 7.04

A według was jaka jest najlepsza dystrybucja Linuxa ?

// Poprawiłem tytuł wątku.

Kaka’

Ad1) Standardowo opensuse zajmuje chyba około 4GB

Ad2)Zależy kto jest twoją dostawcą i jaką masz sieciówkę

Ad3) To zależy od twoich umiejętności ale tak, to prosty system

Ad4) To zależy od ciebie

Ad5) To co wyżej - własne upodobania

Ps. niema i nigdy nie było i zapewne nie będzie “najlepszej” dystrybucji linuksa…

1. Min 3,7 GB, z “podręcznym” zestawem do kompiacji…

2. Wykrywa, ale wszystko zależy jaką masz kartę wlan…

3. Tak.

4. Jak najbardziej, wg mnie to óbóntó nie dorasta do pięt kameleonowi :slight_smile:

5. Bardzo dobrze, jakilinux.org, distrowatch.com

To co ponieżej punktu 5 → no comment :stuck_out_tongue:

Łatwy, wykrywa sieci, sprzęt itp. Ogólnie może być ale troche mułowaty i zbyt komercyjny. Korzystałem kiedyś ale nie wróciłbym juz na tego typu “coś”. Dla początkującego jednak nadaję sie i to bardzo.

→ komercyjny to SuSE Linux Enterprise Desktop/Server, a nie openSuSE

→ nie wiem co masz na myśli, jest to stabilny system, z tonami repo (nawet więcej niż óbóntó), a co do mułowatości - może tylko sie ciut dłużej uruchamia ale w samym już działaniu śmiga jak żadko…

zbliżająca się wersja 10.3 ma być bardziej “odchudzona”, co ma zaowocować szybszym startem i jeszcze szybszym działaniem → już w październiku :slight_smile:

Fisiu nie wydaje mi sie by opensuse mialo lepsze repo niz ubuntu :stuck_out_tongue:

Pozatym ubuntu ma przynajmniej apta :stuck_out_tongue: nie smoli sie tak jak yast… instalacja paczki to z 5 minut na średnim kompie jeżeli jest dużo repo dodane…