Kod zabezpieczający przed spamowaniem

Mam taki kłopot…

nie znam się za dobrze na PHP, więc mam maly problem.

Uczę się dopiero programować w PHP tworząc od razu stronkę, gdyż trochę mi się śpieszy i… stworzyłem formularz mailowy… i wszystko jest już ok, lecz chciałbym dodać zabezpieczenie przed spamowanie. W tym celu należałoby dodać jakiś kod zabezpieczeniowy, który generowałby się z rysunków i trzeba by go było poprawnie przepisać do pola obok (INPUT), by dopiero wiadomość mogła zostać wysłana.

Trochę niezbyt jasno, ale myślę, że wiadomo o co chodzi.

Zna ktoś jakieś takie skrypty? Umiałbym ktoś coś takiego samemu stworzyć?

Proszę o pomoc !

Poczytaj na php.net albo poszukaj w google o GD. W połączeniu z rand(); zrobisz token.

Dodatkowo można zabezpieczyć sesjami. Sam skrypt przetwarzania wiadomości lepiej umieścić w osobnym pliku poza plikiem z formularzem i zakończyć go

session_start(); 

$_session[zapisano] = 1; 

header("Location: index.php");

W pliku z formularzem również zamieszczasz session_start(); i warunek, że jeżeli $_session[‘zapisano’]; ma wartość 1, to przycisk wysyłania formularza jest blokowany.

Ok, to inaczej… śpieszę się na tyle, że nie mam czasu samemu pisania wszystkiego od nowa, podstaw. Sesje rozumiem i poradziłbym sobie być może, jednak w internecie jest już wiele gotowych rozwiązań, inni użytkownicy też mają swoje własne skrypty, więc pisanie wszystkiego od początku jest trochę zbędne. Prościej po prostu skorzystać z jakiegoś już gotowego darmowego skryptu. Ma ktoś coś takiego? Wie gdzie znaleźć?

http://www.google.pl/search?hl=pl&q=token+gd&btnG=Szukaj+w+Google&lr=

a jak nie to

http://www.hotscripts.pl

dlaczego plik przetwarzania wiadomości utworzyć w osobnym pliku?