Kolejność Systemów przy logowaniu


(Mg777) #1

Witam!

Mam następujący problem:

Posiadam dwa systemy win XP - używany przez wszystkich domowników i

win server 2003 - dla mnie do ćwiczeń.

Serwer 2003 jest nad XP podczas logowania i uruchamia sie jezeli ktoś nie zdąży zjechać strzałką w dół na XP.

Czy mozna zmienić ich kolejność żeby XP uruchamiał sie bez ingerencji użytkownika podczas logoawania ??

Chyba że ktos zna jeszcze inny sposób!

Pozdro!


(Gopherr) #2

edytuj plik boot.ini i w nim ustaw domyślnie boot'owalny system, który chcesz żeby Ci się uruchamiał jako pierwszy. Możesz zmienić w tym pliku również czas jaki będzie przeznaczony na wybór systemu, a po którym uruchomi się domyślny system, jak również ich kolejność wyświetlania.


(Mg777) #3

tzn mam poprostu zamienic je kolejnosciami w tym pliku??


(Kosa2) #4

Tak.


(Mg777) #5

Dzieki za pomoc!

Złączono Posta : 12.12.2006 (Wto) 21:32

Pojawił się mały problemik a mianowicie nie moge znależć pliku boot.ini!

Poprzednio pisałem z innego kompa gdzie był jeden system i tam był w C:\WINDOWS\pss a u siebie mam jedynie system.ini i win.ini

w system.ini jest:

for 16-bit app support

[drivers]

wave=mmdrv.dll

timer=timer.drv

[mci]

[driver32]

[386enh]

woafont=app852.FON

EGA80WOA.FON=EGA80852.FON

EGA40WOA.FON=EGA40852.FON

CGA80WOA.FON=CGA80852.FON

CGA40WOA.FON=CGA40852.FON

a w win.ini:

; for 16-bit app support

[fonts]

[extensions]

[mci extensions]

[files]

[Mail]

MAPI=1

CMC=1

CMCDLLNAME=mapi.dll

CMCDLLNAME32=mapi32.dll

MAPIX=1

MAPIXVER=1.0.0.1

OLEMessaging=1

[MCI Extensions.BAK]

aif=MPEGVideo

aifc=MPEGVideo

aiff=MPEGVideo

asf=MPEGVideo2

asx=MPEGVideo2

au=MPEGVideo

ivf=MPEGVideo2

m1v=MPEGVideo

m3u=MPEGVideo2

mp2=MPEGVideo

mp2v=MPEGVideo

mp3=MPEGVideo2

mpa=MPEGVideo

mpe=MPEGVideo

mpeg=MPEGVideo

mpg=MPEGVideo

mpv2=MPEGVideo

snd=MPEGVideo

wax=MPEGVideo2

wm=MPEGVideo2

wma=MPEGVideo2

wmp=MPEGVideo2

wmv=MPEGVideo2

wmx=MPEGVideo2

wvx=MPEGVideo2

[ETR]

ID1145=148147

VK1145=RRCN

i nie wiem jakie wpisy zmienic by osiągnąc porządany efekt.

Szukałem tego pliku na wszystkich dyskach i nic.

Może ktoś mi w tym pomóc??

Z góry dzięki!


(Gopherr) #6

lokalizacja boot.ini C:\boot.ini , odznacz sobie w: narzedzie-> opcjce folderów-? widok-> "Ukryj chronione pliki systemu operacyjnego" czy jakoś tak wtedy pojawi Ci się na "C" plik boot.ini


(Mg777) #7

OK juz działa dzięki!