Komputer nie wykrywa dysku HELP!


(Julka22) #1

Witam wszystkich którzy pragną mi pomóc i nie tylko:lol:

Na wstępie muszę przyznać że o komputerach wiem niewiele...Niedawno próbowałam wgrać do kompa program InerActual niestety nie sprawdził się i odinstalowałam go,po jakimś czasie nie mogłam odtwarzać filmów na innych playerach(co wydało mi się dziwne-może wirus?? :o )pojawiały sie alerty o braku kodeka(a wszystko działało),więc wgrałam nowszy zestaw kodeków z płyty.Po resarcie kompa pojawił się napis:komputer wykrył nowe urządzenie audio-zostało zainstalowane i ponowny rtestart.Tu pojawia się kłopot,gdyż po tym wszystkim okazało się że komputer nie widzi dysku ani cd-romów!Nie mam pojęcia o co chodzi?Do tego po 2ch dniach mój młodszy braciszek grzebał mi BIOSie!!!Nie wiedziałam jakie powinny być prawidlowe ustawienia,więc wyjęłam baterię coby go zrestertować...Teraz to już kompletnie nie wiem co się dzieje?Po takim restarcie wyskoczył napis:

System CMOS chcksum bad-default conifig.used!

Wrong Hard Disk config.

Check LBA translation mode

oraz

Previous boot incomplete

Check LBA translation mode

O co chodzi??Pomocy

Mam bios Phoenix ver.4.06 Rev 1.08 11 06

PentiumII 400MHz

Płyta nie jestem pewna-jedyne co znalazłam to-Phoenix 1996 MK421

SMSC FDC37B807

Czy ktoś moż emi pomóc??Dzięki :slight_smile:


(w32.sasser) #2

Zrób jeszcze raz reset BIOS-u. Tylko zrób to porządnie. Zobacz ten artykuł:

http://bios.webd.pl/mod-subjects-viewpa … id-69.html

Jest tam opisany sposób resetowania hasła BIOS, ale jak to zrobisz, to BIOS powróci do ustawień “Default”.

Musisz całkowicie odłączyć zasilanie od kompa. Jeśli robisz to poprzez wyjęcie baterii, to wyjmij ją na ok. 15-20 minut. Podobnie jest z restowaniem ustawień za pomocą zworki.

A może wystarczy wejść do BIOS-u, wybrać ustawienia “Default”, potem “Save” (czyli zapisać) i ustawienia “Default” wrócą.


(Julka22) #3

Robiłam restart BIOSu wcześniej:wyłączone zasilanie bateria wyjęta na ponad pół godziny… i wyskakuje to właśnie co opisałam wyżej.Nie mam niestety zworki na płycie :shock: jak w biosie ustawiałam default i save tak jak wspomniałeś, to wyskakiwało ostrzeżenie że zła konfiguracja dysku itp. czy jestem pewna?więc jak nic się nie dało zrobić to w końcu pomyślałam co tam,wciskam ok. a windows nadal nie wykrywa dysku :evil: i cdr jak wchodze na "mój komputer"i komp się wiesza…Natomiast przez windows commander można wejść na dysk c i wszystko gra,ale…nadal nie widzi cdromów :frowning: :frowning:


(w32.sasser) #4

Komunikat ten oznacza: Zła suma kontrolna pamięci CMOS. Załadowano ustawienia domyślne. Oznacza to, że ustawienia w pamięci CMOS zostały uszkodzone lub niepoprawnie zmodyfikowane.

Co do pozostałych komunikatów: wejdź do BIOS-u, znajdź Standard CMOS Features, IDE Primary Master i kliknij Enter, otworzy się okno IDE Devices, znajdź Access Mode i tu masz pewnie ustawione Auto. Spróbuj zmienić na LBA. Zatwierdź zmiany i zobacz co się dzieje.


(Julka22) #5

Ok.spróbuję tak zrobić, chociaż kolega poradził, że ewentualnie może podpiąć mój dysk u siebie i wgrać mi od nowa Windowsa2000…czy to może pomóc?? :roll:


(w32.sasser) #6

Zamierzasz zainstalować system na innym komputerze i potem podpiąć ten dysk do swojego komputera? :smiley:

Nie będę się tu rozpisywał na ten temat, powiem krótko: to bez sensu.

Dysk z zainstalowanym systemem operacyjnym to nie jest kaseta magnetofonowa czy płyta CD, która gra prawie w każdym sprzęcie i można sobie pożyczać :mrgreen:


(Julka22) #7

Czyli jednym słowem odradzasz?!Poprostu dlatego że się nie sprawdzi czy jak?Przykro mi ale jestem cimna masa jeśli o to chodzi :lol:

Zrobie jak napisałeś wczesniej,jeśli to ni epomoże nich się dzieje co chce :roll:

Czasem dobrze spotkac kogoś mądrego :smiley:

Złączono Posta : 02.03.2006 (Czw) 12:15

Witam ponownie

niestety nic nie pomaga :cry: ,i teraz klapa bo nie wiem już co robić a chociaż komp stary jest to szkoda się pozbywać bo nie mam na nowy a ten służył do podstawowego użytku+oglądanie filmów.Pytanie czy warto nadal w niego inwestować?POMOCYYY