Komputer widzi sieć jednak nie można korzysać z internetu

(Takienaankiety6) #1

Witam wszystkich,

mam problem taki jak w temacie. Mam nowego liveboxa były z nim problemy jednak panowie od technicznej pomocy przyjechali pozmieniali porty i wszystko dzialalo do wczoraj gdy avast wykrył rootkita i usunął go. Potem komputer chodził normalnie wyłaczyłem go i gdy po obiedzie włączyłem ponownie sieć była aktywna ale internetu nie można było przeglądać, jedynie na telefonie dzięki wi-fi właśnie tak piszę ten temat. Używam połączenia przez kabel ethernet karta to asus nx 1001 próbowałem odinstalować avasta jednak to nic nie dało więc przywróciłem system do momentu kiedy był zainstalowany. Wczesnie próbowałem przywrócić system jednak to także nic nie dało. Podczas próby naprawy sieci wyskakuje błąd z protokołem tcp/ip poza tym avast nie może włączyć osłony internetu jak i poczty. Nie mam pomysłu co mógłbym jeszcze zrobić dlatego zwracam się do was. Dodam ,że jestem totalnym laikiem więc będziecie musieli mi wszystko rozpisywać. Gdy sprawdzałem ip miałem. tylko kropki z przerwami. Nie wiem co mogę jeszcze dodać. Z góry dziękuje za pomoc

(Merliner) #2

OK,

odłącz od internetu ten komputer i zrobimy tak:

Ściągnij następujące programy,

XP TCP/IP Repair 2.1 (działa na wszystkich systemach), http://www.softpedia.com/dyn-postdownlo ... 20&t=4&i=1

Emsisof Antivirus, http://download11.emsisoft.com/EmsisoftEmergencyKit.zip

Farbar, http://www.bleepingcomputer.com/downloa ... e-scanner/

Na pendrive wypakuj na razie tylko ten emsisoft.

W zainfekowanym komputerze odinstaluj całkowicie avasta. Restart komputera.

Podłącz do niego pendrive z emsisoftem, wejdź tam i znajdź plik Emergency Kit Scanner, uruchom i włącz pełne skanowanie komputera.

Po przeskanowaniu i usunięciu wirusów zrestartuj komputer.

Następnie zainstaluj i uruchom program Xp tcp/repair i kliknij tam reset tcp, oraz repair winsock (dla pewności). Restart komputera.