Komputer wiesza się 5 sekund po uruchomieniu go


(Dante) #1

Witam,

chciałbym podzielić się z wami swoim problemem i poprosić was o pomoc. Mianowicie próbowałem sformatować windows xp. Z braku płytki dostarczonej razem z kompem próbowałem zrobić to korzystając z płytki pożyczonej od znajomego.

Próba pierwsza:

Włączyłem komputer, uruchomił się windows, wszystko gra. Wkładam do napędu płytę i pokazuje mi się wizard z czterema dostępnymi opcjami. Wybieram "Zainstaluj system". Następnie pojawia się komunikat o tym, że zainstalowana wersja xp jest nowsza od tej znajdującej się na płycie. Nici z dalszej instalacji.

Próba druga:

Restart i próba wejścia do biosu. Niestety jest zabezpieczony hasłem, a właściciel kompa go nie pamięta, więc i tu nici.

Próba trzecia:

Restart, komputer się włącza, system się uruchomił. Wchodzę do plików pomocy windowsa xp i tu zonk-po paru sekundach komputer się wiesza, pojawia się niebieski ekran z informacją o błędzie pamięci razem z podanym numerem. Próba restart zakończyła się tym, żę komputer wiesza się już na samym starcie, bodaj na 2gim ekranie po włączeniu komputera (tym, gdzie na dole jest napisane "Press DEL to enter setup"). I dalej nie rusza. Co zrobić w takiej sytuacji? proszę, pomóżcie-sprawa jest pilna.

Pozdrawiam


(Kamil Siatkowski) #2

nie widze logów ! daj z HiJackThis i ComboFix


(Maras To) #3

zakładam że nie masz notebooka

żeby wejść do biosa wyjmij bateria na pare minut albo przełóż zworke która powoduje wyczyszczenie cmosa z pozycji 12 na 23 i spowrotem obok zworki powinno pisać clear cmos albo bedzie ona koloru czerwonego

następnie w biosie ustaw kolejność bootowania zaczynając od cd

włóż płyte z windowsem XP do napędu i zresetój kompa powinien się on włączyć z płyty


(boger) #4

dante21 skoro wlasciciel kompa nie pamieta hasla do biosa to nic nie straci jak go zresetujesz, zobacz w instrukcji do plyty jaka zworka zresetowac biosa

pozniej w biosie ustaw bootowanie z cd przed dyskiem i wtedy zainstaluj windowsa

jak chcesz naprawic starego to wybierz drugie napraw (wtedy windows sie nainstaluje na stary zachowujac ustawienia) - ale musisz miec tego samego windowsa, a jezeli wyskakuje komunikat ze zainstalowana wersja jest nowsza od tej na plycie to pewnie na plycie jest SP1 a na kompie SP2

hmm mozliwe ze plyta jest rysnieta, wyciagnij ja z napedu i uruchom kompa jeszcze raz


(Dante) #5

A jak mam to zrobić jeśli komputer wiesza się 5 sekund po włączeniu go? Wciskasz włącznik na obudowie i po 5 sekundach jest zwis...

Do pozostałych:

  1. To nie jest laptop.

  2. Nie ma instrukcji do płyty.

  3. Chciałem w BIOSie ustawić bootowanie z cd, ale bios jest zabezpieczony hasłem i właściciel hasła nie pamięta.

Dodam, że jeśli się poczeka parę minut to komp ruszy, ale do momentu, kiedy pojawia się logo Windows XP (jakby się normalnie ładował) i po chwili sam się restartuje i sytuacja się powtarza.

Spróbuję jeszcze zrobić format przy użyciu dyskietki startowej win me (o ile ma ustawione bootowanie z dyskietki). Co wy na to?


(boger) #6

a to juz ze strony producenta mobo instrukcji nie mozna sciagnac???

wciskaj f8 to wejdziesz do trybu awaryjnego, mala szansa ze tryb awaryjny zadziala ale sprobowac mozna


#7

Jeżeli masz oryginalny system, to płytkę powinieneś mieć. Dobrze by było jakbyś posiadał jeszcze naklejkę na obudowie.


(Arturek5) #8

Napisz jaki to model płyty głównej.

Komputer ma najprawdopodobniej coś nie tak z urządzeniami IDE dlatego trzeba czekać tak długo aż przeskoczy do uruchamiania Windowsa. Możliwe że masz ustawione napedy na stałe a coś się zmieniło i BIOS głupieje u mnie czasami tak było, ustawienie default w BIOSie załatwi sprawę.


(Maras To) #9

Do Areh naprawne mało wniosłeś do tego tematu jak na takiego kozaka