Komunikat "can`t read application.ini"

Witam.

Po starcie systemu pojawia się komunikat z napisem - can`t read application.ini

Prawdopodobnie chodzi tu o jakiś problem z FireFoxem lu Thunderbitem …

Przeinstalowałem oba programy ale komunikat jest dalej, dodam, że wraz z pojawieniem się tego komunikatu

Thunderbit nie załącza się przy starcie systemu.

Problem jest z tym z programów, który nie chce się uruchomić, w tym wypadku wynika, że chodzi o Thunderbirda, a komunikat może wskazywać na uszkodzenie pliku lub brak dostępu do niego, z wpisami “teoretycznie” potrzebnymi do działania aplikacji.

Plik application.ini znajduje się w katalogu instalacyjnym i przechowuje informacje o:

-przynależącym do niego programie (nazwa, numer wersji, numer kompilacji)

-numerze wersji silnika (w Fx i Tb jes to Gecko)

-aktywacji menedżerów

-ustawieniu raportowania “sypaniem błędami”

W twoim przypadku ponowna instalacja Tb nic nie zmienia, ponieważ ten plik może pozostawać po odinstalowaniu programu i nie jest możliwe jego nadpisanie przy instalacji.

Podstawowym sposobem na pozbycie się tego problemu jest odinstalowanie programu (Tb) i usunięcie katalogu, który najprawdopodobniej pozostanie w Program Files i będzie zawierał rzeczony plik.

Jeśli nie będziesz mógł go usunąć, przed ponowną instalacją Tb, spróbuj zmienić nazwę tego katalogu na inną lub sprawdź czy ten katalog da się usunąć spod trybu awaryjnego. Dopiero po pozbyciu się katalogu Tb dokonaj ponownej instalacji klienta poczty.

Jeżeli nic to nie da, to pomyślimy nad innym rozwiązaniem, może nad zmianą uprawnień do katalogu, bo wydaje mi się, że sam system blokuje dostępu, poprzez zabezpieczanie przed modyfikacją pliku przez Tb (ten plik raczej jest “aktualizowany” przez program, choćby podczas update’u samego programu).

Odinstalowałem Tb i dla pewności reset kompa. Po załączeniu kompa nowy inny komunikat, że “brakuje czegoś”, rozumiem ze brakowało Tb i jakieś “śmieci” zostały,

wiec usunąłem wszystkie składniki Tb i ponowny reset kompa. Zainstalowałem Tb i jest wszystko dobrze.

Dzięki za pomoc!!