Konfiguracja łącza internetowego (wolna netia)

Witam. Mam wykupiony pakiet 20MB od Netii, od ostatniego czasu chodzi coraz gorzej. Może zamiast pisać to skopiuje to co do nich napisałem:

Próbowałem zmiany DNS, efekt ledwo zauważalny jednak coś tam daje. Dziś skonfigurowałem w Windows8 Manager (taki programik fajny) sieć (DSL, max 1492 MTU, TTL 64ms,Enable path MTU, Enable SackOpts) i prędkość pobierania uległa poprawie o 100-200 kb/s, jednak nie znam się na tym i prawdopodobne jest że można to zrobić lepiej. Z góry dziękuję za wszelkie odpowiedzi

Nie obraź się, ale jeśli piszesz do firmy IT o parametrach technicznych, najpierw zapoznaj się z tematem, bo technik czy administrator zwyczajnie nie będzie wiedział o co Ci chodzi. Po pierwsze mylisz jednostki, po drugie podajesz je w sposób niedokładny co może powodować, że otrzymasz odpowiedź, że wszystko jest okej, bo mogą Ci wcisnąć dowolny kit, bo przecież i tak sam nie wiesz o czym piszesz. Po pierwsze, szerokość pasma jaką możesz osiągnąć według umowy liczona jest w Mb/s, a nie w MB, różnica polega na tym, że Mb to mega bit , a MB to mega bajt , gdzie bajt to inaczej osiem bitów. Dla Ciebie może ma to niewielkie znaczenie, ale wbrew pozorom jednak ma o czym się przekonasz dalej. Tak samo, pisząc 250Kb/s (kilo bity ) technik pomyśli, że chodzi Ci o 30KB/s (kilo bajty ) i w tym momencie nie wiadomo jaki masz faktyczny transfer czy chodziło Ci o 250Kb/s (czyli 30KB/s) czy może o 250KB/s.

Inna sprawa, na umowie masz usługę do określonej szerokości pasma. To, że operator oferuje 20Mb/s nie znaczy, że zawsze tyle będziesz miał, możesz osiągać nawet 4Mb/s i nie masz prawa tego reklamować, bo operator nie gwarantuje Ci łącza o przepustowości 20Mb/s, lecz do 20Mb/s. Oczywiście są oferty z gwarantowaną przepustowością, ale są one drogie i dostępne jedynie dla firm lub kogoś kogo na takie łącze stać.