Konfiguracja routera linksys wrt54gc. proszę o pomoc

Witam

Mam laptopa acer extensa 5220, internet z sieci kablowej vectra, kupiłem router taki jak w temacie. Mam problem z konfiguracją. Jestem zielony w tych tematach więc proszę o wyrozumiałość. Podłączyłem wszystko zgodnie z instrukcją z cd tylko jak doszło do ręcznego ustawiania internetu, adresu ip to nie wiem co tam zaznaczyć i gdzie znaleźć potrzebne informacje. Zacznę może od początku.

Connection: (static ip, pptp,pppoe,dhcp) - co mam wyprać?

IP Adress:

subnet mask:

gateway:

dns1:

dns2:

  • gdzie znaleźć te informacje?

następnie

password - już jest tam coś wpisane, mam wymyślić nowe czy tylko potwierdzić?

ssid:

channel:

network mode:

-też nie wiem co mam tam wpisać

oraz jaką ochronę wybrać, czy nie wybierać wogóle?

Hasło na admina ustaw sobie swoje, nie zostawiaj domyślnego…

Jeśli chodzi o konfigurację to sklonuj MAC Address karty sieciowej, którą otrzymałeś do łączenia się z siecią Vectry. Innymi słowy wybierasz Menu start -> uruchom -> Wpisujesz w okienko:

cmd.exe

, wciskasz enter. W dosowym wierszu poleceń wpisujesz:

ipconfig /all

i sprawdzasz MAC Address karty sieciowej, której używasz do Internetu, spisujesz go na kartkę i w opcjach routera tam gdzie masz DNS1, DNS2, IP itp. odnajdujesz pole MAC Address i wpisujesz tam ten MAC Address odczytany wcześniej z karty sieciowej.

Connection ustaw na DHCP, zatwierdzasz zmiany. Konfigurację (adres IP, maskę sieci, bramę, i adresy serwerów DNS) powinno ci teraz pobrać automatycznie z serwera DHCP.