Konflikt urządzeń


(Qwas7) #1

Mam probelmik (jak zwykle zresztą :P).

Kupiłem nowy dysk - wczoraj podłączylem wszystko ładnie śmigało OK.

Wpadł dzisiaj kumpel z dyskiem - podłączyłem jego zamiast CD ROM. Wszystko ładnie OK :slight_smile:

Odłączyl dysk - podłączyłem CD ROM - i w ogóle w Biosie nie widzi mi żadnego dysku :frowning: myślę sobie - może coś z taśmami - sprawdzam wszystkie możliwe kombinacje - nic nie widzi :frowning: myślę sobie sprawdzę każdy dysk (sztuk 2 + CD ROM) osobno. Podłączam pierszy dysk - widzi, drugi (osobno) - widzi, CD ROM - widzi. Podłączam 2 dyski razem - działa, dopinam CD ROM - znowu nie wykrywa niczego :frowning: znowu próbuje wszystkie kombinacje podpinania - nic - w obojętnie jakiej kombinacji podłącze przez CD ROM nie wykrywa niczego :frowning: wcześniej tego nie było :frowning: żadnego konfliktu :frowning: clearowałem Biosa ale tez nic nie pomogło :frowning:

[-o<


(Nowy10) #2

najwazniejsze czy zworki masz dobrze ustawione

dyski master i slave

cd rom secondary master

Złączono Posta : 19.08.2005 (Pią) 15:48

no i dsyki do jednej tasmy a cdrom do drugiej


(Qwas7) #3

próbowałem wszystkie kombinacje - czytaj a to że dyski pod jedna a CD pod drugą to akurat nie jest konieczne tylko pomocne

a ze zworkami to tez… nie musze miec CD ROMu jako secondary master… mogę przecież miec jako slave… nie ma znaczenia…

czekam na fachowe porady… :slight_smile: ale dzięki za chęci…


(Pijaczyna86) #4

Sprawdź czy nie masz przypadkiem wykrzywionej którejś z nużek, do których jest podłanczana taśma.Jatak przez przypadek sobie wykrzywiłem i miałeś takie same problemy.


(JNJN) #5

Sprawdź ten CDROM na innym kompie może padł.

Wymień taśme sygnałową na nową - sprawdź ustawienia zworek i podpięcie taśm…

Ustawienia napędów,dysków i trybów pracy w biosie na auto.

Zresetuj bios baterią 30 minut i ustaw co trzeba.

Do CDROMA podłącz tylko zasilanie start kompa, zamknij i wyłącz i podłącz taśme sygnałową i start.

Poczytaj

http://forum.dobreprogramy.pl/viewtopic … 712#247712


(Qwas7) #6

Skończyło sie na wymianie taśmy - ale jaki był powód jej awarii? ktoś umie wyjaśnić? przecież jak była podpięta pod dysk to jeszcze działała - odpiąłem dysk - podpiąłem CD ROM i już nie działa :confused: a poza tym jakby się po prostu rozwaliła to po prostu nie widzialoby CD ROMU i tyle, ale powodowało konflikt…

widocznie są rzeczy, które się fozjologom nie śniły :stuck_out_tongue:

Pochwałę dostaje JN, bo w sumie jego druga porada (‘Wymień taśme sygnałową na nową’) okazała się najlepsza :slight_smile: