Konieczność restartu routera TL-WR740N


(darekkkk) #1

Cześć,

Korzystam z łącza internetowego lokalnego operatora, który dostarcza sygnał w sposób następujący: światłowód do mojej kamienicy, modem/switch (nie wiem, nie znam się), z którego skrętką i wtyczką RJ-45 sygnał jest doprowadzany do mojego routera TL-WR740N (połączenie pppoe).
Router działa pod Gargoyle 1.6.2.2.

Problem: w ciągu ostatnich kilkunastu dniach warunkiem działającego łacza internetowego jest codzienny, poranny restart routera; później połaczenie internetowe jest stabilne ale w nocy (zawsze w nocy) następuje przerwa. Czasami jednak jest konieczne interwencja u operatora i jego jakaś operacja już po jego stronie.

Pytanie: problem leży po stronie operatora czy tez router może być uszkodzony?
Niestety nie mam możliwości zamiany, celem przetestowania, na inny router a kupno nowego w ciemno chyba nie jest rozsądne.

Pozdrawiam


(bachus) #2

Podłącz bezpośrednio do komputera i zostaw na test na 2-3 dni.


(darekkkk) #3

Hm, coś mi przypomniałeś - połączenie bezpośrednie (z pominięciem routera) też nie jest nawiązywane ale nie wiem jak to ocenić (choć wskazuje to na winę operatora) ponieważ może nieumiejętnie konfiguruję pppoe.

Dodam, że połaczenie urządzeń domowych (pc, laptop, tv) z routerem ma miejsce zawsze tak po kablu jak i po wifi.
Problem jest w nawiązaniu połączenia pppoe z operatorem - Gargoyle wyświetla “Rozłączony” a oryginalny firmware "Łączenie … ".


(bachus) #4

Nawiąż poprawne połączenie PPPOE używając jednego komputera i wtedy dopiero możesz dyskutować z operatorem (sprawdzisz czy to wina łącza, czy Twojego routera).