Kontroler it8212


(Kriss1999) #1

Czy mial ktos klopoty z zainstalowaniem systemu po podlaczeniu dysku pod kontroler??

Mam plyte gl. MSI nForce 2 delta-L i kontroler it 8212


(Zbych ) #2

Za mało napisłeś podaj konfigóracje sprzetową kompa (dysk ata abo sata ) i jaki system chcesz instalować?? płyta posiada 2 kontrolery sata i jeden ata może źle podpiołeś hdd.


(Kriss1999) #3

Barton 2600

plyta gl msi nForce 2 delta-L

dysk wd 160gb 8mb

2 x 512mb ram kingstona

plyta gl bez serial ata

dokupiony przezemnie kontroler to it8212 ide

drugi dysk wd 200gb 8mb

podlaczylem dwa dyski pod jedna tasme i do kontrolera

chce zainstalowac win xp z sp2

na mniejszym dysku chce postawic system i lipa

jak zainstaluje system wloze kontroler do slotu i go zainstaluje to dziala w miare poprawnie aczkolwiek transfery kopiowania sa o polowe nizsze niz gdy dane przechodza przez kontroler plyty glownej

jak kopiuje z dysku na dysk a tasma podlaczona do kontrolera plyty glownej sredni transfer to okolo 45mb a jak te same dyski podlacze do kontrolera it 8212 to sredni transfer wynosi zaledwie 20 mb

robiac testy uzywam duzych plikow i kopiuje je w te same miejsca

cos jeszcze dopisac??


(JNJN) #4

A zapytam dlaczego stosujesz dodatkowy kontroler ATA.


(Kriss1999) #5

Wychodze z zalozenia ze jesli wydalem na to kase to fajnie jak by to przynajmniej prawidlowo dzialalo:P

a tak na serio

Czesto przychodzi do mnie kilka osob z dyskami a przy mojej konfiguracji "2 dyski i 2 nagrywarki cd i dvd" dodatkowy kontroler jest niezbedny. Tasiemki ciezko wychodza z cd romow i przez to kilka juz rozwalilem, dlatego nie chce mi sie biegac co kwartal po tasiemki.

dodatkowo zastanawia mnie fakt dlaczego transfer kopiowania poprzez kontroler it 8212 jest o polowe nizszy??

pozdroofka

cobra


(JNJN) #6

Więc tak.

Wszystkie swoje dyski i napędy podepnij,do kontrolerów ATA płyty głównej i tu trzeba pokombinować z ustawieniami.

Reset biosu na defaullt i ustaw tylko co trzeba,zwróć uwagę na ustawienie transferów,najlepiej ustawić na AUTO.

Wgrać najnowsze stery do płyty głównej.

http://www.cdrinfo.pl/cdr/artykuly/podl ... econf.php3

http://forum.cdrinfo.pl/showthread.php?t=8234&page=4

http://forum.tweak.pl/index.php?showtopic=9206

Jeśli chodzi o kontroler PCI ATA to wsadź go do 2 slotu PCI licząc od AGP.

Wgraj stery i oprogramowanie,jeśli posiada.

Poszukaj najnowszych sterów i oprogramowania.

Wgraj najnowszy bios do kontrolera.

Używaj taśm sygnałowych 80 żyłowych.

Sprawdź ustawienia sterownika i oprogramowania.

Wrzuć typ kontrolera i poczytaj o nim.

http://www.google.pl/advanced_search?hl=pl

Używaj kontroler tylko do podpinanych dysków kumpli.


(Kriss1999) #7

Nie wiem jak powinno byc ale wydaje mi sie ze jak jest wlozony dodatkowy kontroler to w momencie wykrywania dyskow przez kontroler, powinna byc opcja wejscia do biosu kontrolera.

Niestety u mnie nie ma takiej opcji

Przeloze ten kontroler do 2 slotu pci aczkolwiek co to moze dac??

slot jak slot, a ten w ktorym jest obecnie napewno nie jest uszkodzony bo by nie dzialalo

pozdroofka

Cobra


(Kriss1999) #8

Raczej nie przeloze kontrolera do drugiego pci liczac od agp dlatego ,że juz tam jest wiec prosze o dalsze helpy

pozdroofka

cobra


(JNJN) #9

Używaj opcji zmień.

Napisałem wszystko co można zrobić.

Poczytaj o nim.

Stosowanie dodatkowych kontrolerów ATA to rzadkość,więc nie ma praktyki na takim sprzęcie.