Konwertowanie systemu plików

Witam jestem nowy na tym forum i mam do was pytanie w sprawie konwersji systemu plików z Fat32 na NTFS. Otóż chcę przekonwertować dysk na którym znajduje się mój system, a dokładnie XP. I to moje pytanie czy jeśli przekonwertuję ten dysk z systemem opracyjnym mogę ‘‘popsuć’’ system, pytam się o to ponieważ jestem zielony w tych sprawach. Z góry piszę, że wiem jak konwertować ale nie chcę popsuć kompa ( chcę użyć konwersji z konsoli).

Nic nie zepsujesz. Konwertuj bez obaw. Wcześniej wyłącz niepotrzebne programy, sprawdź czy nie ma błędów na dysku i zrób defragmentację. UPS też może ci pomóc.

Czyli wyłączyć antywira i reszta tak ? I jesteś pewnien że nic nie zepsuje, ponieważ wiesz używam kompa rodzinnego.

Chodzi o to, żeby procesu konwersji nic nie zakłóciło.

Witam.

ja osobiście koncertowałem partycje już kilkanaście razy (oczywiście nie mam na myśli jednej w kółko ) ale podczas tego procesu może się wiadomo wydarzyć wszystko, z tego co pamiętam system plików nie jest modyfikowany na załadowanym Windowsie, ale najbezpieczniej będzie po prostu poczekać do następnego formatu partycji systemowej (reinstalacji systemu ) i wtedy sformatować partycję jako NTFS

No i tu leży problem, ponieważ format szybko nie zostanie przeprowadzony. Ale jeśli nic nie zakłóci procesu konwertacji to nie muszę obawiać się o mój system ? Nie robiłbym tej konwertacji ale chodzi mi tu przede wszystkim o pliki powyżej 4GB

Nie musisz. … Ja myślałem że już skończyłeś …

Sory, że tak marudzę ale jestem zielony w tych sprawach a nie chcę popsuć kompa :slight_smile: Aha i ostatnie pytanie w tym temacie ile to mniej więcej może trwać ?

Zależy od wydajności dysku, ilości danych, fragmentacji plików. Orientacyjny czas to godzina lub dwie. Do dzieła!