Program pozwala skopiować dane automatycznie za pomocą schedule ( zaplanowanego zadania) z pc na inną wskazaną ścieżke dostępową (np. inny dysk, serwer FTP, inny komputer w sieci LAN).
Po instalacji programu widzimy domyślne ustawienia . Używając przycisku Preferences można edytować je.
Pierwsza strona zawiera następujące opcje :
-uruchamiaj program automatycznie wraz ze startem systemu,
-tylko w określonym przypadku (nie startuj z zadaniem nowej kopii jeśli program właśnie wykonuje)
-minimalizuj w trayu, program będzie umiejscowiony w system tray kiedy jego okno zostanie zamknięte
-informuj kiedy zadanie kopii w schedule jest właśnie realizowane
-zapisz pozycje okna .
Druga strona zawiera następujące opcje :
-domyślna nazwa zadania dokonania kopii
-ścieżka dostępu do folderu gdzie zapisane są zadania kopii plików
-nazwa domyślnej kompresji archiwum
-domyślna ścieżka dostępu skompresowanych plików archiwum
-domyślny folder gdzie kopiowane są pliki
W meni Start windowsa wybierasz ABC backup , pojawia się główne okno programu , widać : Add taks - dodaj zadanie , Edit taks - edytujesz wpisane zadanie , żeby ta opcja była dostępna musisz najpierw ustalić zadanie dokonania kopii , Delete - kasacja wpisanego zadania kopii , Run taks now - uruchomi wybrane zadanie ręcznie ( natychmistowe uruchomienie funkcji kopii ), Preferences -zmiania opcje , ustawia domyślne ścieżki dostępu plików i ustawienia programu. Przycisk Save zapisuje wprowadzone przez nas ustawienia.
Okno główne programu wyświetla aktualną listę zadań wykonywania kopii z podaniem ich właściwości : nazwa zadania (np. zadanie nr1), nazwa pliku jakiemu przypisane zostało dane zadanie dokonywania kopii , czas, kiedy będzie ona robiona (scheduled start time), określenie czasu (np. 1.06.05), numer kompletnej kopii , stan wykonania zadania , oczywiście ta lista jest pusta przed wykonywaniem pierwszego zadania . Można zdefiniować zadania, dodać nowe do listy, program pokaże ilość i właściwości aktualnego zadania. Aby zobaczyć , edytować ustalone zadanie dokonywania kopii, należy wybrać je z listy i kliknąć przycisk Edit .
Tworzenie nowych kopii :
Należy wybrać przycisk Add task postępując krok po kroku , poprowadzi nas wizard
1-wybrać nazwe dla kopii (np. zadanie1) i wpisać czego ma dotyczyć np. C:_Zipper/zadanie1.zad http://www.abcbackup.com/projectname.gif
2-dokonać selekcji obiektu, pliki, które mają być kopiowane, http://www.abcbackup.com/selectfiles.gif
3- ustalamy kompresje by kopia nie zajmowała zbyt dużo miejsca (zip). Zaznaczamy opcje Compress files i wprowadzamy nazwe dla archiwizacji jeśli zastosujemy kompresje. http://www.abcbackup.com/compression.gif
4.Destination- miejsce docelowe kopii http://www.abcbackup.com/destination.gif . Zaznaczamy stosowną opcje wg. własnych potrzeb np.Copy files as is (Mirror).
- zakładka : Setting a schedule http://www.abcbackup.com/schedule.gif
. Wg. własnych potrzeb ustalamy szczegóły dotyczące zadania wykonania
kopii : Daily - wybieramy dzień (nr)
Weekly - wybieramy dzień(dni) tygodnia
Monthly - wybieramy w jaki dzień miesiąca
Once - zaakceptuj dokładną date
Execute task only once - wykonaj zadanie wg daty tylko raz
6-dodatkowe działania podczas pracy programu http://www.abcbackup.com/otheractions.gif :
-zakończ działanie programu po wykonaniu kopii
-oczekuj jak program skończy kopie ( nie kończ pracy)
-uruchom program zanim uaktywni zadanie wykonania zaplanowanej kopii
-uruchom go po wykonaniu kopii
- Zapisz zadanie . Zostanie ono wykonane wg. zaplanowanego harmonogramu kiedy program zostanie uruchomiony na pc .
Edycja zadania :
-możesz ustalić właściwości zadania póżniej . Wybierz je z listy i użyj funkcji Edit .
Wkonanie zadania :
Zadanie kopii można zainicjować ręcznie z pominięciem schedule- w prosty sposób wybieramy je uruchamiając przycisk Run.
Usuwanie zaplanowanego zadania :
Po prostu wybieramy je i klikamy Delete.