Kopia zapasowa i brak dostępu do dysku z nią


(Wojciechrobak) #1

Witam! Od 2 dni szukam rozwiązania i nigdzie nie znalazłem podobnego problemu. Posiadam Win 7 Home Premium 64-bit. Procesor AMD Phenom II x4 945 3.00GHz, RAM 4GB. Posiadam antywirus Avira AntiVir Personal. Komputer służy mi do pracy i nigdy nie instalowałem żadnych gier i innych takich. Nigdy nie było problemów.

20-go maja wyłączyłem komputer i w pośpiechu nie sprawdziłem czy wyłączył się poprawnie i czy nie instalowały się aktualizacje. Na drugi dzień włączyłem go normalnie, ale włączanie trwało dłużej niż zwykle, bo prawie 2 minuty ukazany był znaczek Windows. Po pojawieniu się pulpitu wszystko było ok. Po jakimś czasie chciałem wejść na dysk E: Po pierwsze nie widać ile miejsca jest na dysku E. i po dłuższej chwili od kliknięcia pojawił się komunikat:

image_id: 3868

Posiadam 2 dyski 500GB połączone Raid. Dysk C i D pracują normalnie. Teraz najważniejsze: na dysku E: tworzyły się kopie zapasowe. Miałem na pewno 2. Sądzę, że w międzyczasie tworzyła się kopia zapasowa, która zajmowała więcej miejsca niż było dostępne na dysku. Czy możliwe jest, że kopia wykorzystała 100% miejsca na dysku i w ten sposób powstał błąd, którego nie potrafię usunąć? Wchodząc gdziekolwiek co jest związane z dyskiem E komputer zaczyna mulić. Nie mam obecnie podglądu wyboru kopii zapasowych, ilości miejsca zajętego przez nie ani nie mogę ich usunąć jak robiłem do tej pory. Pojawia się błąd "0x80070015" albo "0x80070057".

image_id: 3869

Klikając na dysk E i wybór właściwości pojawia się Zajęte miejsce 0 bajtów Wolne miejsce 0 bajtów :frowning:

Dodam, że 20-go windows pobrał aktualizacje, które zakończyły się niepowodzeniem. Może to też miało jakiś wpływ? A może brakuje mi jakichś aktualizacji?

image_id: 3870

Chcąc wykonać kopię zapasową na innym dysku czyli D: pojawia się komunikat: "Parametr jest niepoprawny. (0x80070057)". Czy jest jakiś sposób na usunięcie tych kopii zapasowych? Czy dysk E jest do odratowania? Z góry dzięki za pomoc!

-EDIT-----------

Przed chwilą dotarłem przez Narzędzia administracyjne do okna Zarządzanie dyskami. Widoczny jest tutaj dysk E, którego literę zmianiłem na M, ale to nic nie dało. Dysk jest jakby pusty? Zmienił się system plików z NTFS na RAW. Może ta wiadomość podpowie jak to ugryźć.

image_id: 3871


(Hanna Bielerzewska) #2

Tak jak myślałem, że masz partycje w formacie RAW.

Niestety, ale uszkodził się system plików. Niby wygląda to źle, ale formatując ją do NTFS nadal jesteś wstanie odzyskać z niej dane narzędziami do tego stworzonymi. Z mojej strony polecam zapoznanie się z programem R-studio.


(Wojciechrobak) #3

Wielkie dzięki za odpowiedź. W międzyczasie coś poczytałem i właśnie testuję program Active@Partition Recovery. Z tego co widzę trochę zajmie mu skanowanie. Co mnie dziwi we wspomnianym programie jest praktycznie takie samo okno jak na końcu mojego 1-go posta i tam dysk M, który się uszkodził jest pokazany jako NTFS. Czy Ogólnie to proszę o podpowiedzi co dalej. Czy dysk jest uszkodzony na amen czy po kilku operacjach będzie nadawał się do dalszego użytku? Czy owe uszkodzenie mogła spowodować kopia zapasowa, która przekroczyła objętością wolne miejsce na dysku?

kuzniewski.pl - czy program podany przez Ciebie znasz z doświadczenia? Miałeś podobny problem?


(Hanna Bielerzewska) #4

Tak miałem okazje pracować z tym programem. Szczerze mówiąc uratował już kilkaset GB. Tylko jedna uwaga - podłącz drugi dysk twardy i kopiuj rzeczy odzyskane na niego. Oczywiście program do darmowych nie należy, ale przeskanuj sobie chociaż nim dysk, aby zobaczyć czy jest czego szukać.


(Wojciechrobak) #5

W międzyczasie trochę poczytałem.

Program Active Partition Recovery ma piękny podgląd na wszystkie pliki partycji. Wnioskuję, że dane mają się w miarę dobrze i po zakupie licencji będę mógł odzyskać dane. Ale czy jest to konieczne?

Skorzystałem z programu DMDE i w załączeniu kilka informacji, które może coś podpowiedzą?

Screen z programu - tutaj widać dysk jako NTFS

image_id: 3875

Podczas pełnego skanowania pojawiła się informacja o błędzie, który pokrywałby się z komunikatem Windowsa "0x80070015". Czy w tym miejscu tkwi problem?

image_id: 3873

Zrzut z ekranu po przeprowadzeniu pełnego skanowania

image_id: 3874


(Xemidra) #6

Sformatuj jak najprościej potrafisz dysk i spokój. Prawy przycisk i formatuj a jak się nie da to użyj jakiego kol wiek innego programu.

Problem z głowy