Dobry wieczór. Chciałbym jakoś opisać swoje problemy ale nie wiem od czego zacząć, bo nigdy wcześniej nie miałem łącza WI-FI. Więc może tak…
Problemy:
1.zrywa połączenie, zwłaszcza w godzinach wieczornych i muszę uruchomić opcję “napraw połączenie”, bo inaczej będzie godzinami pobierał adres sieciowy. Zdarzyło się kilka razy a raptem człowiek zainstalował mi to przedwczoraj…no i oczywiście jak klasyczny fachowiec zamilkł a po kliknięciu “napraw” pisze jak byk, że jak problem się powtarza to się zwrócić do administratora czyli fachowca…a tego nie ma…Błędne koło.
-
od początku “pływa” mi tzw. siła sygnału. Jak włączę kompa wynik jest bardzo dobry ale po kilkunastu minutach w sieci już zaczyna się huśtawka: słaba-8 Mb/s,dobra-36 Mb/s, niska-12 Mb/s, bardzo dobry- 48 lub 54 Mb/s, dobra-28 Mb/s,niska, słaba, dobra i tak w kółko…oooo teraz jak piszę mam niska a jak zaczynałem pisać bardzo dobra. Tu trochę wyjaśnienia: do kompa mam podpięty D-LINK DWL-G122 WIRELESS G USB ADAPTER, który odbiera sygnał z D-LINK DI-524 WIRELESS G ROUTER. Odległość między urządzeniami ok. 11 m, tak poprzez mieszkanie a po drodze oczywiście jakieś dwie ścianki i otwarte non stop drzwi. Wykrywam w pobliżu jakieś dwie inne sieci bezprzewodowe o słabym sygnale.
-
wysokie pingi: sprawdzałem wielokrotnie swe łącze na speedtest.net i na kablu ok 40-50, teraz 110-130
Jakie mam łącze: szerokopasmowe DIALNET z Dialogu, 2Mb z sieci, 512 Kb do sieci, zero limitów. Na kablu chodzi fantastycznie, stabilnie, bez jakichkolwiek problemów, stałe IP. Łącze przez bezobsługowy modem Dialogu: wpinasz się, konfigurujesz połączenie sieciowe i…już.
jaki mam komp: płyta główna ASUS P5E-SLI, karta sieciowa na płycie, chipset nVIDIA, system XP Sp3: legalny(wszystko mam legalne!), wszelkie poprawki. System zdrowy, zabezpieczenie: TrendMicro Internet Security 2008, Spybot-On hand, PeerGuardian
połączenia aby była sieć bezprzewodowa: pisałem o tym pkt.2 i do tego dodam, że router podpięty jest pod modem Dialogu a ten zaś oczywiście do kabla Dialogu. Modem Dialogu nie ma jakichkolwiek objawów złego działania: sprawdzałem na kablu i wszystko idealnie. Do Dialogu narazie nie dzwoniłem. Połączenie zabezpieczone protokołem WPA2-PSK. Z tego co się zorientowałem to korzystam z DHCP.
Nie wiem co jeszcze dodać, bo kompletnie to czarna magia dla mnie. Bardzo liczę na pomoc dobrych ludzi bo już widzę, że sam sobie będę musiał poradzić z tymi problemami…na fachowca już nie liczę: nie zamierzam tygodniami czekać.
Bardzo proszę o pomoc i poradę a jeśli będą potrzebne jakieś dodatkowe parametry, to oczywiście podam, bo rozumiem, że z fusów nikt nie będzie wróżył.
Z góry wielkie dzięki!