Łączenie laptopa i stacjonarki przez router

Witajcie!

Mam laptop Acer Aspire 5750G i komputer stacjonarny. Mam już skonfigurowany router Asus RT-G32. Teraz chciałbym móc wymieniać pliki przez łącze internetowe. Nie mam pojęcia jak to robić. Patrzyłem na opcje “Grupy domowej” w Windows 7 ale nie było tam niczego co mogłoby mi pomóc.

Na laptopie i stacjonarce mam Windows 7 Ultimate.

Jak to zrobić ?

Pozdrawiam

Mico

Komputery muszą być w tej samej grupie roboczej. Poza tym, włączone musi zostać udostępnianie zasobów.

No wszystko ładnie pięknie, ale jak to zrobić. Jestem samoukiem a nie wykształconym informatykiem

Przy klasycznym udostępnianiu - owszem, masz rację. Ale gdy w grę wchodzi Grupa domowa - sprawa jest prosta jak drut :-). Pod warunkiem, że wszystkie komputery pracują na Windows 7 - a tu tak jest.

Mico , w komputerze udostępniającym włącz grupę roboczą, wybierz co ma być udostępnianie (najłatwiej, bez zbędnego kombinowania udostępnia się siódemkowe biblioteki /Libraries/). Potem utwórz (wygeneruj) i zapamiętaj hasło. W komputerze korzystającym z udostępnianych zasobów włącz grupę domową, wpisz nazwę grupy i hasło do niej. Potem chwilę poczekaj aż udostępniane zasoby zaczną być widoczne. I to właściwie wszystko…

A! Jeżeli korzystasz z firewalla innego niż wbudowany, trzeba będzie zezwolić na ruch konieczny do działania Grupy domowej. Niestety nie mam pojęcia jakie porty i/lub jakie procesy/usługi należy “otworzyć”.

http://windows.microsoft.com/pl-PL/wind … -homegroup Oglądnij tą prezentacje, myśle powinna być pomocna. Grupy robocze są standardowo takie same jak na obu komputerach masz Win7, IP skoro na tym samym routerze to jest w tej samej klasie. Tyle co włączasz grupe roboczą, aby możliwe było udostępnianie plików (nie mam 7 to nie pamiętam jak to sie dokładnie nazywa, ale w Centrum sieci to na pewno jest - prezentacja powinna to pokazać) i potem tylko udostępniasz jakiś folder i na drugim PC w otoczeniu sieciowym będzie on dostępny.