Łączenie z internetem poprzez inny komputer

Witam. Mam takie pytanko, ponieważ posiadam 2 komputery. Jeden z dostępem do internetu, a drugi bez. W tym pierwszym internet skonfigurowany mam pod kartę sieciową RaLink 2560F a drugi nie posiada żadnej. Chciałbym zrobić tak żeby za pomocą pierwszego komputera drugi mógłby się łączyć z internetem. Problem w tym jak to zrobić. :o Posiadam kabel posiadającym z dwóch stron taką kostkę, nie wiem dokładnie jak to się nazywa. Chciałbym bezpośrednio połączyć te 2 komputery. żeby w obydwu był internet.

Troche to tak dziwnie napisane, ale nie wiem dokładnie jak sprecyzować moje pytanie, ponieważ jestem w tych tematach nowicjuszem.

Pozdrawiam :slight_smile:

Są trzy metody zrobienia tego co byś chciał. Wszystko zależ jakimi finansami dysponujesz.

  1. Połączenie bezpośrednie przez kabel - dokupujesz 2 karty sieciowe normalne i kabel skrosowany. Na komputerze głównym włączasz udostępnianie internetu dla karty na której masz internet.

  2. Połączenie bezpośrednie bezprzewodowe - dokupujesz 2 karty np na USB bezprzewodowe i konfigurujesz połączeni AD-HOC dla obu kart i ponownie na komputerze głównym włączasz udostępnianie.

Obie te metody mają tą wadę, że wymagają włączonego komputera głównego aby drugi miał internet.

  1. Trzecia metoda jest może najdroższa ale zapewnia swobodę korzystania z neta dla obu komputerów. Dokupujesz 1 router np bezprzewodowy i 1 kartę sieciową przewodowa lub bezprzewodowa i właściwie zostaje Ci tylko podłączenie wszystkiego względnie skonfigurowanie bezprzewodowego połączenia. (w tym dziale forum jest wiele o tym napisane)