Laptop jaka wersja visty EN/PL powinna być

Witam,

kupiłem niedawno laptopa - specjalnie wybierałem model z systemem operacyjnym aby nie musiec takowego dokupować.

http://www.proline.pl/sklep.php?prodid=HP+FU374ES

Niestety zainstalowany system jest w wersji EN a ja jestem polakiem a nie anglikiem - ni w zab angielski.

Innymi slowy przychodze do domku szczesliwy a tu w pelni angielski system i jezeli nie da sie nic zrobic to bede w tyl o pare stuwek.

co radzicie zrobic?

PS sprawe uproscilem bo komp jest kuzyna.

Ostatnio jak instalowałem Vistę Home Premium (Recovery) na laptopie HP, to podczas instalacji było pytanie czy system ma być w wersji polskojęzycznej czy może w wersji anglojęzycznej - wg informacji późniejsza zmiana języka bez reinstalacji systemu jest niby niemożliwa. Spróbuj przeinstalować/przywrócić system, jeżeli system oferuje możliwość wybrania wersji językowej, to takie pytanie powinno się pojawić przy ponownej instalacji systemu.

A gdzie ty żęś kupil tego lapcoka? Jak w sklepie to powinien być system PL. Chyba ze ci coś dziwnego zainstalowlai albo źle to zrobili…

z tego co ja widziałem, jak ludzie kupują lapki to sprzedawca pokazuje go, uruchamia, objaśnia itp.

jeśli to lapek z proline to nie jest tam nigdzie napisane, że system jest PL

pytaj w sklepie o co chodzi z tym systemem, czemu jest ENG

lapek kupiony w sklepie. W proline go niemieli od razu wiec byl na zamowienie - dostarczony do sklepu nastepnego dnia z centrali. Na stronie internetowej nie pisze w jakiej jest wersji ale wydawalo mi sie to dosc oczywiste - zyjemy w POLSCE przecież.

Niestety z tego co widze to system nie ma mozliwosci reinstalacji na PL - nie dostalem plyty bo to OEM. Stad tez reinstalka nie wchodzi w gre - zapewne pliki z wersja polskojezyczna nawet nie są na hdd.

Jutro do nich zadzwonie ale sie zastanawiam czy mam wogole jakies prawo żadać aby system byl w wersji PL?

a nie masz partycji Recovery? wydaje mi się, że powinna być

A postrasz ich punktem 32

http://www.proline.pl/sklep.php?id=regulamin

jak to vista to zawsze możesz wgrać spolszczenie (spolszczyć da się wszystkie wersje nie tylko ultimate)

jesli to vista to możesz użyć tego do zmiany języka

dzisiaj juz za pozno - jutro sie tym pobawie i sobie z nimi pogadam. Puki co piszcie co tylko wymyslicie - jutro bede wszystkiego probowal co tu napiszecie. Z gory dzieki za pomoc.

Zanim coś mądrego napiszesz to bys przynajmniej sprawdził…

Dodatki MUI wymagają licencji użytkownika i są dostępne tylko dla systemów Windows Vista Ultimate i Windows Vista Enterprise. - a tu chodzi o Viste Basic

natomiast

Dodatku Language Interface Pack (LIP) nie ma w języku polskim.

Scypion - dzwoń do sklepu i tyle. Jeżeli to niejednostkowy przypadek to już mieli z tym do czynienia (i ludzie wydzwaniali). Jeżeli jednostkowy to tym bardziej jak coś namieszali niech odkręcają.

vista sp1

http://www.download.windowsupdate.com/m … babdbe.exe

vista bez sp

http://www.download.windowsupdate.com/m … 1dc549.exe

i do tego http://www.froggie.sk/download/Vistalizator_1.40.zip

Jednakże system powinien znajdować się na wydzielonej partycji Recovery na dysku twardym. W laptopach HP przywracanie systemu z partycji Recovery odbywa się poprzez naciśnięcie klawisza F11 (przynajmniej w tych modelach z jakimi pracowałem) podczas uruchamiania komputera. Przywróć w ten sposób system, tak jak wcześniej pisałem - bardzo możliwe, że podczas instalacji systemu zostanie wyświetlony monit o wybranie wersji językowej systemu.

Na bank masz partycje recovery i z niej przywróc system, przy pierwszym uruchomieniu swiezo przywróconego systemu masz pytanie jaki ma byc jezyk. Wiem bo robilem to juz nie raz

"Dołożono wszelkich starań, aby opisy i dane techniczne dostępnych w sklepie towarów były prawdziwe i aktualne. Sklep nie odpowiada jednak za błędne podanie parametrów i właściwości towaru lub nagłą ich zmianę przez producenta. "

punkt nr. 36…

ale tutaj wyłącznie jest TWOJA WINA ! zawsze sie pytaj…

ja akurat zostalem wlasciwie to nie oszukany przez proline, lecz poprostu pomyłka… ale 15 zł? tego im nie wybacze :stuck_out_tongue:

i zrob tak jak Ci dawid18 pisze… bankowo działa

Zadzwoń do nich i powiedz co powiedzieli bo jestem ciekawy.

Ha ha Ha To niby kto ma odpowiadac za błędne podanie parametrów? W ten sposób to by mogli wpisać jakieś parametry z kosmosu super i poźniej tłumaczyć że nie odpowiadają…

Na większości sklepów w opisie nie ma że ststem jest EN lub PL. W ten sposób to mogli by i szwedzki i japoński wciskać i mowić że nie odpowiadają za błędy.

Mi to raczej wygląda na źle postawiony system z obrazu recovery przez sklep.

Dzwoń i napisz co powiedzieli.

Scypion ,

Poczytaj - Konkretne tematy… ze zwróceniem szczególnej uwagi na pierwszy post. Proszę poprawić tytuł tematu na konkretny, mówiący o problemie. W celu dokonania zaleconej korekty - proszę użyć przycisku ac7a4cd89050aa6e.gif

odpowiedź sklepu w uproszczeniu:

zdziwienie, powinna być wersja PL więc jest to błąd producenta. Moge reklamować sprzęt lub samemu rozwiązać problem. Proponowano poszukanie jakiejś łatki polonizującej lub spisanie seriala i instalacja systemu z “jakiejś innej” plyty/źródła z tym kluczem.


narazie robie recovery i czekam. oby sie udało.


wszystko good - bylo to co mowil david czyli wybor wersji systemu. jestem teraz happy.

co do sklepu to mimo wszystko go polecam bo ma niskie ceny a obsluga klienta… no coz… od czego jest froum dobreprogramy :smiley:

Ja nie mam problemu z obsługą w kaliszu… Jeśli ktoś nie umie zadawać pytań, no to nie wina pracowników… Mozna było się dowiedzieć, spytać…