Laptop jaka wersja visty EN/PL powinna być


(Scypion) #1

Witam,

kupiłem niedawno laptopa - specjalnie wybierałem model z systemem operacyjnym aby nie musiec takowego dokupować.

Niestety zainstalowany system jest w wersji EN a ja jestem polakiem a nie anglikiem - ni w zab angielski.

Innymi slowy przychodze do domku szczesliwy a tu w pelni angielski system i jezeli nie da sie nic zrobic to bede w tyl o pare stuwek.

co radzicie zrobic?

PS sprawe uproscilem bo komp jest kuzyna.


(Homik1983) #2

Ostatnio jak instalowałem Vistę Home Premium (Recovery) na laptopie HP, to podczas instalacji było pytanie czy system ma być w wersji polskojęzycznej czy może w wersji anglojęzycznej - wg informacji późniejsza zmiana języka bez reinstalacji systemu jest niby niemożliwa. Spróbuj przeinstalować/przywrócić system, jeżeli system oferuje możliwość wybrania wersji językowej, to takie pytanie powinno się pojawić przy ponownej instalacji systemu.


(Venger) #3

A gdzie ty żęś kupil tego lapcoka? Jak w sklepie to powinien być system PL. Chyba ze ci coś dziwnego zainstalowlai albo źle to zrobili...


(efazeti) #4

z tego co ja widziałem, jak ludzie kupują lapki to sprzedawca pokazuje go, uruchamia, objaśnia itp.

jeśli to lapek z proline to nie jest tam nigdzie napisane, że system jest PL

pytaj w sklepie o co chodzi z tym systemem, czemu jest ENG


(Scypion) #5

lapek kupiony w sklepie. W proline go niemieli od razu wiec byl na zamowienie - dostarczony do sklepu nastepnego dnia z centrali. Na stronie internetowej nie pisze w jakiej jest wersji ale wydawalo mi sie to dosc oczywiste - zyjemy w POLSCE przecież.

Niestety z tego co widze to system nie ma mozliwosci reinstalacji na PL - nie dostalem plyty bo to OEM. Stad tez reinstalka nie wchodzi w gre - zapewne pliki z wersja polskojezyczna nawet nie są na hdd.

Jutro do nich zadzwonie ale sie zastanawiam czy mam wogole jakies prawo żadać aby system byl w wersji PL?


(efazeti) #6

a nie masz partycji Recovery? wydaje mi się, że powinna być


(Venger) #7

A postrasz ich punktem 32

http://www.proline.pl/sklep.php?id=regulamin


(xeth) #8

jak to vista to zawsze możesz wgrać spolszczenie (spolszczyć da się wszystkie wersje nie tylko ultimate)


(Alzajac1) #9

jesli to vista to możesz użyć tego do zmiany języka


(Scypion) #10

dzisiaj juz za pozno - jutro sie tym pobawie i sobie z nimi pogadam. Puki co piszcie co tylko wymyslicie - jutro bede wszystkiego probowal co tu napiszecie. Z gory dzieki za pomoc.


(Venger) #11

Zanim coś mądrego napiszesz to bys przynajmniej sprawdził...

Dodatki MUI wymagają licencji użytkownika i są dostępne tylko dla systemów Windows Vista Ultimate i Windows Vista Enterprise. - a tu chodzi o Viste Basic

natomiast

Dodatku Language Interface Pack (LIP) nie ma w języku polskim.

Scypion - dzwoń do sklepu i tyle. Jeżeli to niejednostkowy przypadek to już mieli z tym do czynienia (i ludzie wydzwaniali). Jeżeli jednostkowy to tym bardziej jak coś namieszali niech odkręcają.


(xeth) #12

vista sp1

http://www.download.windowsupdate.com/m ... babdbe.exe

vista bez sp

http://www.download.windowsupdate.com/m ... 1dc549.exe

i do tego http://www.froggie.sk/download/Vistalizator_1.40.zip


(Homik1983) #13

Jednakże system powinien znajdować się na wydzielonej partycji Recovery na dysku twardym. W laptopach HP przywracanie systemu z partycji Recovery odbywa się poprzez naciśnięcie klawisza F11 (przynajmniej w tych modelach z jakimi pracowałem) podczas uruchamiania komputera. Przywróć w ten sposób system, tak jak wcześniej pisałem - bardzo możliwe, że podczas instalacji systemu zostanie wyświetlony monit o wybranie wersji językowej systemu.


(Dudus834) #14

Na bank masz partycje recovery i z niej przywróc system, przy pierwszym uruchomieniu swiezo przywróconego systemu masz pytanie jaki ma byc jezyk. Wiem bo robilem to juz nie raz


(Zombie32167) #15

"Dołożono wszelkich starań, aby opisy i dane techniczne dostępnych w sklepie towarów były prawdziwe i aktualne. Sklep nie odpowiada jednak za błędne podanie parametrów i właściwości towaru lub nagłą ich zmianę przez producenta. "

punkt nr. 36...

ale tutaj wyłącznie jest TWOJA WINA ! zawsze sie pytaj...

ja akurat zostalem wlasciwie to nie oszukany przez proline, lecz poprostu pomyłka... ale 15 zł? tego im nie wybacze :stuck_out_tongue:

i zrob tak jak Ci dawid18 pisze... bankowo działa


(Himmak5g) #16

Zadzwoń do nich i powiedz co powiedzieli bo jestem ciekawy.


(Venger) #17

Ha ha Ha To niby kto ma odpowiadac za błędne podanie parametrów? W ten sposób to by mogli wpisać jakieś parametry z kosmosu super i poźniej tłumaczyć że nie odpowiadają...

Na większości sklepów w opisie nie ma że ststem jest EN lub PL. W ten sposób to mogli by i szwedzki i japoński wciskać i mowić że nie odpowiadają za błędy.

Mi to raczej wygląda na źle postawiony system z obrazu recovery przez sklep.

Dzwoń i napisz co powiedzieli.


(Agatonster) #18

Scypion ,

Poczytaj - Konkretne tematy... ze zwróceniem szczególnej uwagi na pierwszy post. Proszę poprawić tytuł tematu na konkretny, mówiący o problemie. W celu dokonania zaleconej korekty - proszę użyć przycisku ac7a4cd89050aa6e.gif


(Scypion) #19

odpowiedź sklepu w uproszczeniu:

zdziwienie, powinna być wersja PL więc jest to błąd producenta. Moge reklamować sprzęt lub samemu rozwiązać problem. Proponowano poszukanie jakiejś łatki polonizującej lub spisanie seriala i instalacja systemu z "jakiejś innej" plyty/źródła z tym kluczem.


narazie robie recovery i czekam. oby sie udało.


wszystko good - bylo to co mowil david czyli wybor wersji systemu. jestem teraz happy.

co do sklepu to mimo wszystko go polecam bo ma niskie ceny a obsluga klienta.... no coz... od czego jest froum dobreprogramy :smiley:


(Poniaatowski) #20

Ja nie mam problemu z obsługą w kaliszu... Jeśli ktoś nie umie zadawać pytań, no to nie wina pracowników... Mozna było się dowiedzieć, spytać...