Laptop problem z WiFi w Livebox'ie


(Dominator9999) #1

Witam

Mam problem ,czytałem na forum szukałem odpowiedzi nieco się dowiedziałem ,ale to za mało.

Posiadam 2 PC Stacjonarne , Laptopa z WiFi i oczywiście livebox'a .

Na początek dodam że stacjonarne komputery są podłączone do czerwonego i żółtego gniazdka Ethernet i działają sprawnie.

Problem zostaje z laptopem ponieważ ma problem gdy już znajdzie sieć (WiFi) (po resecie liveboxa) to przez chwile go wykrywa nawet czasami udaje się połączyć .

Czasami nawet nie może znaleźć sieci po naciśnięciu przycisku [REG] ,ale gdy już ją znajdzie to albo działa przez chwile ,albo się po prostu nie może się połaczyć

Próbowałem w ustawieniach bramki ( http://192.168.1.1/). Kiedy wyłączyłem filtrowanie adresów MAC to ,działało aż do ponownego włączenia laptopa.

Wyłączyłem też zabezpieczenia WEP (choć to niebezpieczne) i tak nic nie dało. Aktualnie jestem na skraju załamania nerwowego ,trzymając młotek nad laptopem i livebox'em . Dodam że na laptopie jest zainstalowana Vista i wykrywa sieć WiFi pobliskiej hurtowni . A jeżeli chodzi o zasięg fal WiFi to powinna się bez problemu przebić przez dwie ścianki przedziałowe (rigips) .

Proszę o pomoc

Z góry dzięki

P.S Dodam że laptop łączył się przez WiFI z livebox'em dość długo (pół roku) , a potem dostałem router TP-LINK TD-W8901G . Lecz on ciągle rozłączał co 2-3 godziny co przeszkadzało w pracy na komputerach (wszystkie rozłączał) czasami nawet ładował się pół dnia . Dlatego mam zamiar powrócić do dawnych ustawień


(Dimatheus) #2

Hej,

Na początek pousuwaj wszystkie dane sieci bezprzewodowych: Panel sterowania -> Centrum sieci i udostępniania -> Zarządzaj sieciami bezprzewodowymi. Zaznaczasz każdą z sieci i klikasz usuń. Następnie restartujesz komputer i próbujesz podłączyć się do LiveBox'a jeszcze raz. Jakaś poprawa??

:arrow: Czy masz możliwość sprawdzenia działania sieci podłączając do niej jeszcze innego laptopa?? Dzięki temu można by wykluczyć problem z kartą sieciową laptopa.

:arrow: Dokonaj też aktualizacji firmware'u LIveBox'a. W panelu administracyjnym wybierasz kolejno: Konfiguracja zaawansowana -> Narzędzia -> Aktualizacja firmware urządzenia Livebox.

Jeśli na innym komputerze problem te występuje, a aktualizacja nic nie daj, polecam wizytę w Telepunkcie i wymianę urządzenia na inne. Nie powinno być z wymianą większych problemów.

Pozdrawiam,

Dimatheus