Laptop się przegrzewa

Witam.Posiadam laptop Dell Inspiron 1525 z procesorem Intel Core 2 Duo T7250 2.00 GHz, dwu rdzeniowy.Od dłuższego czasu laptop przegrzewa się. Sprawdziłem temperaturę za pomocą programu Core Temp i waha się ona OD 70 DO 95 STOPNI!! mimo że nie wykonuję żadnych wymagających zadań.Korzystam jedynie z przeglądarki.Postanowilem obejrzec układ chłodzący i prezentuję poniżej zdjęcia :slight_smile:

img2013012800002.jpg

img2013012800004.jpg

img2013012800003.jpg

Nie wiem co to za gąbka,pasta jest zaschnięta.

Proszę o odpowiedź jak zmniejszyć tę temperaturę CPU. Może trzeba zmienić pastę?? ![-o<

PS. Jestem zielony w tych sprawach proszę o wyrozumiałość :smiley:

Cześć

Ta gąbka to tzw. thermalpad czyli coś montowanego zamiast pasty.

Możesz oczywiście wymienić pastę, przy okazji wyczyścić wiatrak i sprawdzić czy temperatury ulegną obniżeniu.

Dziękuję za odpowiedź. Dodam że wiatrak po dzisiejszym wyczyszczeniu śmiga elegancko a temperatura nadal nie spada. Jesli będę wymieniać pastę to tą gąbkę oderwać i na jej miejsce nałozyć pastę? Teraz podczas pisania tego postu temperatura wynosi 83 stopnie.

Cześć

Temperatura jest zdecydowanie za wysoka jak na pracę bez obciążenia.

Zmień gąbkę na pastę, dodatkow zmień tą drugą pastę na nową i sprawdź jak będa wyglądać temperatury.

Radiator jest prawidłowo dokręcony?

Tak dokrecilem prawidlowo. A jaka polecasz paste?

Cześć

Na pastach aż tak bardzo się nie znam ale może Arctic MX-2, lub Zalman STG-2?

Patrze na allegro i jest tam Arctic MX-2 1g. Czy wystarczy tyle ?

-na pewno. Thermal na 6g flakoniku pisze że starczy na min. 10 zastosowań.

kubapo99 ,

Zapoznaj się z tematem i popraw tytuł tematu na konkretny, mówiący o problemie. W celu dokonania zaleconej korekty proszę użyć przycisku Edytuj przy poście otwierającym ten temat.

Zignorowanie zalecenia będzie skutkowało przeniesieniem tematu do Kosza.