Lenovo B560 - Problem z kartą WiFi

Witam.

Zamówiłem siostrze laptop Lenovo B560 przez internet bez systemu operacyjnego. Po zainstalowaniu systemu Windows XP SP3 oraz wszystkich sterowników ze strony producenta okazało się, że nie mogę połączyć się poprawnie z siecią bezprzewodową (linksys wag200g, dhcp on) - do karty był przypisany dziwny adres ip (169.126.*.* lub coś podobnego). Połączenie trwało też bardzo długo a gdy już jakoś się połączył laptop to wyskakiwał komunikat o ograniczeniu łączności.

A oto wszystkie kroki podjęte przeze mnie w celu rozwiązania problemu:

  1. Instalowanie masy przeróżnych sterowników (nawet niezgodnych z opisem karty, w tym sterowników do win7).

  2. Mieszanie w ustawieniach karty sieciowej oraz routera.

  3. Przypisywanie IP, DNS z palca.

Jednak wszystkie próby zakończyły się niepowodzeniem - sterowniki albo nie trybiły bo były nieodpowiednie albo dawały taki sam rezultat jak pierwsze zainstalowane. Mieszanie w ustawieniach tylko sprowadziło problemy na połączenie moim laptopem:) A przypisanie IP z palca nie działa. Tzn. sieć istnieje - mam możliwość przesyłania plików pomiędzy komputerami, o dziwo mogę z poziomu laptopa lenovo pingowac komputery w internecie jednak tylko tak - ping 143.132.42.1 a nie ping http://www.strona.pl.

Szukałem rozwiązania problemu kilka dni jednak nie znalazłem nic co mogło by mi pomóc.

Karta sieciowa opisywana jest jako Karta sieciowa Broadcom 802.11n. Everest nie podaje jakiegoś konkretnego modelu. W szczegółach menadżera urządzeń mam takie informacje:

Identyfikatory sprzętu:

PCI\VEN_14E4&DEV_4727 (x4 z różnymi ciągami znaków - jeśli będzią potrzebne te dane wstawie wszystkie - wydaje mi się że tyle wystarczy do wyszukania sprzętu)

Usługa:

BCM43XX - to chyba model karty sieciowej choć może to być model wpisany ze sterownika - nie mam wiedzy na ten temat niestety

Adres do sklepu internetowego z którego został zakupiony laptop: http://notebooki.pl/notebook/pokaz/299687/.

W poniedziałek spróbuję podpiąć się pod uczelnianą sieć bezprzewodową oraz spróbuję uzyskać pomoc w ww sklepie.

Za pomoc w rozwiązaniu problemu będę bardzo wdzięczny.

Pozdrawiam,

Emil