Lenovo B560 - Problem z kartą WiFi


(Wbrian) #1

Witam.

Zamówiłem siostrze laptop Lenovo B560 przez internet bez systemu operacyjnego. Po zainstalowaniu systemu Windows XP SP3 oraz wszystkich sterowników ze strony producenta okazało się, że nie mogę połączyć się poprawnie z siecią bezprzewodową (linksys wag200g, dhcp on) - do karty był przypisany dziwny adres ip (169.126.*.* lub coś podobnego). Połączenie trwało też bardzo długo a gdy już jakoś się połączył laptop to wyskakiwał komunikat o ograniczeniu łączności.

A oto wszystkie kroki podjęte przeze mnie w celu rozwiązania problemu:

  1. Instalowanie masy przeróżnych sterowników (nawet niezgodnych z opisem karty, w tym sterowników do win7).

  2. Mieszanie w ustawieniach karty sieciowej oraz routera.

  3. Przypisywanie IP, DNS z palca.

Jednak wszystkie próby zakończyły się niepowodzeniem - sterowniki albo nie trybiły bo były nieodpowiednie albo dawały taki sam rezultat jak pierwsze zainstalowane. Mieszanie w ustawieniach tylko sprowadziło problemy na połączenie moim laptopem:) A przypisanie IP z palca nie działa. Tzn. sieć istnieje - mam możliwość przesyłania plików pomiędzy komputerami, o dziwo mogę z poziomu laptopa lenovo pingowac komputery w internecie jednak tylko tak - ping 143.132.42.1 a nie ping http://www.strona.pl.

Szukałem rozwiązania problemu kilka dni jednak nie znalazłem nic co mogło by mi pomóc.

Karta sieciowa opisywana jest jako Karta sieciowa Broadcom 802.11n. Everest nie podaje jakiegoś konkretnego modelu. W szczegółach menadżera urządzeń mam takie informacje:

Identyfikatory sprzętu:

PCI\VEN_14E4&DEV_4727 (x4 z różnymi ciągami znaków - jeśli będzią potrzebne te dane wstawie wszystkie - wydaje mi się że tyle wystarczy do wyszukania sprzętu)

Usługa:

BCM43XX - to chyba model karty sieciowej choć może to być model wpisany ze sterownika - nie mam wiedzy na ten temat niestety

Adres do sklepu internetowego z którego został zakupiony laptop: http://notebooki.pl/notebook/pokaz/299687/.

W poniedziałek spróbuję podpiąć się pod uczelnianą sieć bezprzewodową oraz spróbuję uzyskać pomoc w ww sklepie.

Za pomoc w rozwiązaniu problemu będę bardzo wdzięczny.

Pozdrawiam,

Emil