Lenovo g560 problem z partycjami

(system) #1

Witam wszystkich użytkowników.

Jestem początkującym użytkownikiem zarówno laptopa, jak i systemu Windows 7. Mój laptop to Lenovo G560. Otóż tak:

Mam obecnie następujące partycje:

1. C: - 400 gb - i na niej system;

2. D - 30 GB - dysk o nazwie Lenovo zawiera sterowniki do programów już zainstalowanych na laptopie

3.Partycja OEM - 15gb

1. 200 mb w NTFS-ie oznaczony jako partycja podstawowa

I teraz tak. Zmniejszyłem sobie rozmiar dysku C, i mam 200 gb nie przydzielonego obszaru. Chce z tego obszaru utworzyć nowy dysk, lecz wyświetla mi się komunikat o treści:

" Nie można utworzyć nowego woluminu, w tym nieprzydzielonym miejscu, ponieważ dysk zawiera już maksymalną liczbę partycji."

Co zrobić by móc utworzyć z tego nieprzydzielonego obszaru nową partycję? Może ktoś miał już podobny problem?

Dziękuję z góry za pomoc.

(neo1960) #2

Usuń te 200mb partycję i utwórz ją na nowo jako rozszerzoną. Na niej utwórz dysk logiczny.

(system) #3

tylko czy nie bedzie to mialo jakiegos efektu ubocznego?

przy tej pratycji, jakby w opisie, jest napisane 'System,aktywna,partycja podstawowa'

(neo1960) #4

Słuchaj, możesz mieć 3 partycje podstawowe i jedną rozszerzoną.Na rozszerzonej możesz zakładać dyski logiczne. Musisz tak podzielić te partycje by układ był właśnie taki. Masz już c: d: e: f:. i 200 mb na kolejną. To ci tak nie wyjdzie. Poprzenoś dane z partycji i kombinuj.

(system) #5

Do dwoch z tych 4 dyskow nie mam dostepu, tego lenovo o pojemnosci 30 gb i do tego o pojemnosci 200mb. Nie mam jak kombinowac w ten sposob jak proponujesz z przenoszeniem. Nie ma innego sposobu?

Moze faktycznie moge skasowac ten 200mb? tylko pytanie co na nim jest.

-- Dodane 15.11.2010 (Pn) 17:03 --

przepraszam, do lenovo dostep mam, nie mam do tej partycji OEM.

(Student8704) #6

Mam taki sam problem a i nie ma możliwości usunięcia tej partycji 200 megowej a tak to wygląda u mnie http://img19.imageshack.us/img19/5540/beztytuusjo.jpg