Lenovo ThinkPad modele R61/T61 - problem z płynnym odtw. a/v

Witam

Chciałbym poruszyć na forum pewien problem, z którym borykam się od kilku dobrych miesięcy (a także masa innych użytkowników laptopów firmy lenovo). Chodzi o zacinanie się dźwięku (efekt podobny do tego, jaki słyszy się podczas odsłuchu źle zripowanej płytki audio). Po zakupie laptopa (T61) za niemałe pieniądze zresztą, okazało się, że nie radzi on sobie z płynnym odtwarzaniem muzyki (podczas gdy staruchny 570E odtwarza wszystko gładko…). Co raz dźwięk “zadławia” się na moment… Co gorsze, nie poradziły reinstalacje sterowników, oprogramowania (problem występuje na różnych laptopach Lenovo z różnymi OS’ami - czy to XP, czy VIsta). Nie zawsze pomaga nawet wymiana płyty głównej!

Problem jest na tyle ciekawy, że niektórzy nawet nie zdawali sobie sprawy, że ich laptop także jest dotknięty usterką - niektórzy zwalali winę zacinania się dźwięku na to, że odtwarzanie odbywało się przez sieć (czyli jakieśtam strumieniowanie, które można by obwiniać o to, że czasem się coś przytnie - jak to przykładowo na youtube czasem). Jednak kiedy spokojnie posłuchali mp3 nawet z dysku to przyznali rzeczywiście na ich komputerze dźwięk się także zacina.

Także tutaj prośba, by użytkownicy T61/R61 także przetestowali dokładnie swojego laptopa. Pomocny może okazać się tutaj program DPC Latency Checker -> http://www.thesycon.de/deu/latency_check.shtml, analizujący możliwości komputera do płynnego odtwarzania strumienia audio/video na żywo. Zazwyczaj po tym, jak usłyszymy, że dźwięk się zaciął na chwilę, to program DPC Latency Checker pokaże nam wysoki czerwony słupek sygnalizujący, że komputer nie daje rady i prawdopodobnie wystąpił audio/video ‘drop-out’. (wszystko do doczytania na stronie, którą podałem).

Oczywiście na oficjalnym forum Lenovo problem jest nagłośniony i rzekomo w Lenovo się nim już zajmują. Jednak śmiać się chce, kiedy ludzie z Lenovo wypisują głupoty… Cały czas piszemy posty i wysyłamy im informacje o naszych doświadczeniach z problemem. Oni jednak czasem jakby nie potrafili solidnie przetestować komputerów - w sytuacjach kiedy ja i inni użytkownicy odczuwamy problem, to dla pracowników Lenovo wszystko śmiga OK…

Zainteresowanym podaję link do wątku na forum Lenovo, jest co prawda już 27 stron ale do tej pory rozwiązania brak (bo to co proponują ze strony Lenovo by nieco zmniejszyć zacinanie się a/v to żal.pl - dołożyć ramu i zainstalować SP2 do Visty :confused: - to ma być rozwiązanie?)

http://forums.lenovo.com/lnv/board/message?board.id=T_Series_Thinkpads&thread.id=14834&view=by_date_ascending&page=1

Mam nadzieję że po uzupełnieniu mojej wypowiedzi informacjami z wątku na forum Lenovo wszystko będzie jasne. Zachęcam do dyskusji.

To taka sama odpowiedź jak na pytanie, dlaczego partycja systemowa ma ponad 200 GB :smiley: Dodam, iż na takie pytanie LNV odpowiada “jak nie pasuje, to proszę kupić sobie dysk zewnętrzny”. Całe Lenovo, choć komputery serii Ideapad należą do bardzo udanych.

No niestety oni lubią często dawać super rady typu “proszę przywrócić system z płyt recovery”… :confused: ale zostańmy przy temacie jąkania się dźwięku…