Licencja Visty

Witam!

Używam Linuksa odkąd pamiętam i uważam go za system lepszy i stabilniejszy niż Windows. Nie znam się na tym całym licencjonowaniu, jedyną licencją jaką w sumie znam jest GPL.

Stąd moje pytanie- Mój brat zainstalował sobie na komputerze windowsa Viste, chyba wersję premium czy home premium, nie wiem dokładnie. Jest to jak się później okazało wersja OEM (z resztą zdziwiło mnie to jak OEM można sprzedawać w Media Markt, odkąd pamiętam do OEM był dołączany sprzęt, a tu nic). Pomijam kwestię głupoty, czyli kupowanie 32 bit systemu na 64 bitowa platformę. Chodzi o to, czy teraz jak bedę chciał kupić Core 2 Duo (wkurza mnie już pentium d… taki mały grzejnik) i zmienić płytę główną to czy ten cały windows stanie się nieoryginalny, a jeśli tak, to czy są jakieś sposoby obejścia tego, czy trzeba mieć już ten komputer do śmierci??

Dodam że kompa mam już 2 lata a windowsa od marca.

Jeśli pytanie się powtarza to z góry przepraszam :slight_smile:

Obecnie wersję OEM można kupić bez dodatkowego sprzętu.Taka wersja przypisuje się do płyty głównej więc po jej wymianie powinno się kupić nową licencję.

Tutaj takiej informacji nie otrzymasz.

Poprostu musisz być cierpliwy… Bo trzeba zadzwonić na niestety płatna linie microsoft’u i przez jakieś 30-40minut przebijać się przez system automatycznych przewodników aż dokopiesz sie do opcji przerejestrowania swojej wersji… :slight_smile: Ja tak zrobiłem z Windowse’m XP Home Edition OEM… Zarejestrowany był na blaszaku z 4 lata temu a z 3 miesiące temu przerejestrowałem go na laptopa :wink:

p.s. więc z vistą nie powinnobyć problemu… zawsze możesz poiedieć, że ci sie komputer spalił :wink:

A ile dokupienie może kosztować?? tyle co pełny OEM?? ;/ Cieszę się że mam linuksa tyle z tym szału że aż szkoda gadać

niby jedynym powodem dla którego możesz mieć winde na innej płycie głównej jest spalenie jej…w praktyce dzwonisz do ms i mówisz ze była buża i płyta padła i już :wink: