LightningSand.cfd uszkodzony


(Bartekmail) #1

Witam.

Od jakiegoś czasu po uruchomieniu systemu wyświetla się "chmurka" z komunikatem:

" plik LightningSand.cfd uszkodzony "

Podobno to plik pakietu Norton 360.

Dlaczego komunikat pojawia się ilekroć Skandisk wyświetla komunikat o nieprawidłowo zamkniętym systemie i konieczności skanowania dysku?

Dlatego uszkodzony jest zawsze ten sam plik?

Pozdrawiam.


(Dimatheus) #2

Hej,

Tak, to plik z pakietu Symantec'a. Jeśli pojawia się problem, spróbuj zainstalować produkt ponownie lub wykonać aktualizację z poziomu programu - pod warunkiem, że jest ona możliwa.

Bardzo możliwe, że jest to objaw fizycznego uszkodzenia dysku twardego. Najlepiej przeskanować go narzędziem producenta - ewentualnie programem typu HD Tune.

:arrow: Jakiej firmy jest to dysk??

Pozdrawiam,

Dimatheus


(Bartekmail) #3

Mój dysk to:

Seagate Barracuda ST380021A Firmware: 3.19

Zrobiłem obraz dysku, więc "stawiam" system od nowa jakby co.

Jednak za każdym razem, gdy pojawia się niebieski ekran ze Skandiskiem (po rzekomo nieprawidłowo zamkniętym systemie)

uszkodzeniu ulega plik LightningSand.cfd


(Dimatheus) #4

Hej,

Jeśli tak, to ze strony Seagate'a ściągnij program SeaTools for Windows. Zainstaluj go w systemie i przetestuj dysk - na początek wystarczy test Short. Zobaczymy, jakie będą efekty.

Wszystko wskazuje więc na błąd na dysku. Przywracanie obrazu z dysku charakteryzuje się jedną cechą - pliki zawsze są przywracane dokładnie w to samo miejsce fizyczne dysku. Zatem i plik LightningSand.cfd zawsze znajduje się w tym samym sektorze bądź sektorach - jeśli akurat one są uszkodzone, będzie zawsze pojawiał się błąd.

Pozdrawiam,

Dimatheus