Linksys WAG200G - zrywanie połączenia


(Ground21) #1

Cześć,

czy jest sprawdzony sposób na przetestowanie routera pod względem sprawności technicznej? Chodzi o Linksys WAG200G (Annex A). Router działa na łączach TP a usługodawcą jest Netia. Przez jakieś 2 lata działał bezproblemowo. Ostatnio jednak często po prostu brak połączenia z Internetem, mimo że wg diod na urządzeniu wszystko jest OK.

Na laptopie, który łączę przez WiFi objawia się to m.in wykrzyknikiem na ikonie sieci w pasku systemowym z komunikatem o ograniczonej łączności. Po jakimś czasie połączenie z Internetem znowu jest sprawne - po prostu loteria. Czy router jest uszkodzony?

Przed chwilą sytuacja się powtórzyła i po prostu podłączyłem modem Sagem - Internet działa. Także coś jest chyba nie tak z moim WAG200G. A Konfigurację routera sprawdzałem z http://www.netia.pl/pomoc_dla_domu,tema ... g200g.html

Pomysły?


(Agatonster) #2

Ground21 ,

Zapoznaj się z tematem i popraw tytuł tematu na konkretny, mówiący o problemie. W celu dokonania zaleconej korekty proszę użyć przycisku Edytuj przy poście otwierającym ten temat.

Zignorowanie zalecenia będzie skutkowało przeniesieniem tematu do Kosza.


(SilberPunkt) #3

Zacznij sprawdzanie od zasilacza bo to najbardziej awaryjna część w Linksysach.

:roll:


(Ground21) #4

Zasilacz? Ale generalnie router pracuje cały czas (wszystkie diody się świecą) - tylko dioda "INTERNET" gaśnie kiedy połączenie jest zerwane.


(SilberPunkt) #5

Zasilacz może szwankować - podawać chwilowo lub ciągle zbyt niskie/wysokie napięcie co może się waśnie objawiac tym, że wizualnie wszystko wygląda OK ale router pracuje niestabilnie - zawiesza się po pewnym czasie albo w ogóle brak jest internetu. Jak masz taką możliwość to poprostu sprawdź podawane napięcie na wtyku zasilacza za pomoca miernika albo podłącz taki sam zasilacz z jakiegoś innego routera/urządzenia (uwaga na napięcia i polaryzację!).

To jest pierwsza rzecz od której bym zaczął. Potem można sprawdzić czy nie ma nowszej wersji firmware do tego routera i jesli jest to zaktualizować.

:roll:


(Ground21) #6

Dzięki za wyjaśnienie. Póki co wykonałem upgrade firmare'u z 1.01.05 na 1.01.09. Czas pokaże czy to pomogło.