Na wstępie chciałbym zaznaczyć, iż jestem początkującym użytkownikiem linuxa ( Mint 9 - remix ) Mam kilka pytań które mam nadzieje rozwiążą moje problemy dotyczące systemu .
1 . Problem dotyczy partycji. Jaką partycje powinienem utworzyć i w jaki sposób aby linux ją widział jak i reszta programów ? Np : aplikacja Jdownloader przy zapisie wyboru plików widzi tylko :
/home
/home/venomx
/
Dlaczego nie widzi innych partycji NTFS ? oraz utworzonej EXT4 ?
2 . Podczas uruchomienia Minta przy bootcowaniu raz na jakiś czas pojawia się informacja na temat jakiegoś testu. Naciśnięcie klawisza C pomija test. Problem w tym, że test ten nie jest w stanie się sam ukonczyć i konieczne jst jego pominięcie naciskając klawisz C. W jaki sposób rozwiązać problem aby testy więcej się nie pojawiały ?
Podczas kolejnego logowania ( uruchamiania Minta ) Linux przywraca wszelkie poprzednie sesje wykonywane w systemie. Jeżeli poprzednio otworzyłem przeglądarkę Firefox to przy kolejnym logowaniu ją automatycznie otworzy. W jaki sposób wyłączyć tę opcje ? Chciałbym aby system nie przywracał sesji .
Chciałbym was prosić o pomoc, chodzi o otwieranie plików *txt jak i innych w aplikacji Gedit. Podczas otwarcia otrzymuje zapytanie :
Za każdym razem muszę kliknąć na wyświetl aby plik tekstowy się pojawił. Pragnę aby pliki tekstowe uruchamiały się automatycznie ( bez zapytania ) - jest taka możliwość ?
Dlaczego nie widzi innych partycji NTFS ? oraz utworzonej EXT4 ?
A partycje te są zamontowane i widzi je nautilus? Są widoczne w katalogu /media ?
Jeśli upewnisz się co do powyższego i nadal problem będzie występował, podaj jak masz podzielony dysk oraz pokaż zawartość /etc/fstab
To sprawdzanie systemu plików, ich wyłączenie nie jest rozwiązaniem problemu, a jego obejściem. Nie wiem jak w Mincie jest, ale naciśnięcie Esc podczas uruchamiania powinno wyłączyć graficzny bootsplash i pokazać komunikaty – być może będą przydatne w zdiagnozowaniu problemu.
gnome-session-properties → Opcje