Linux Mint - Jakie wybrać środowisko

Witam szanownych użytkowników:)

Po długich poszukiwaniach po google, nie mogę sobie jednoznacznie odpowiedzieć na pytanie - jakie wybrać środowisko?

Chciałbym zainstalować Linux Mint, mam 512mb pamięci - komputer tylko do przeglądania WWW i muzyka.

Może ktoś używa tego systemu, i doradzi mi jakie środowisko jest dobre. KDE czy GNOME, oczywiście tylko do tego systemu?

Nie znam się za bardzo na linuxach, także czekam na wyczerpujące wypowiedzi. Pozdrawiam i dziękuje.

Też za bardzo się nie znam, ale wiem, że oba środowiska, GNOME i KDE, zużywają dużo zasobów.

Na maszynie z 512MB RAMu odpalą pewnie oba ale znacząco obciążą procesor.

Ja wybrałbym na Twoim miejscu XFCE - nie jest efektowne jak dwa poprzednie; jest po prostu schludne i skromne - wciąż ładne i bardzo przejrzyste. Nie wiem czy distro Mint oferuje XFCE, za to Xubuntu z pewnością :slight_smile: Zobacz screeny, porównaj.

A jeśli miałbym wybierać między KDE a GNOME to chyba raczej GNOME. Nowe KDE ma mnóstwo “wodotrysków”, wygląda ślicznie (sam używam na Kubuntu) ale zżera zasobów co niemiara :confused:

Bierz gnome. Bo wstyt się przyznać że wersja z kde jest lekko nie dopracowana

Ja bym wziął GNOME. Trochę mniej zabiera zasobów niż KDE, a poza tym jest łatwiejsze w obsłudze.

Co do XFCE - komputer z 512 MB Ram, środowiska XFCE i Gnome, okazało się że Gnome bierze mniej zasobów (pamięci fizycznej) niż XFCE. Średnie zużycie ok. 250 MB w stanie spoczynku. Polecam Gnome.

Sprawdź jeszcze Openboxa…

Sam bardzo długo używałem Gnome na komputerze z 512 RAM i chodziło na prawdę dobrze, więc nie widzę potrzeby kombinowania z lżejszymi środowiskami. Chyba że ktoś lubi, bo według mnie Gnome jest po prostu wygodniejsze.

Ok, dzięki koledzy za informację i porady.

Tak dla pewności - ubuntu czy mint? dużo czytałem, i wiem, że Mint to Ubuntu - tylko, że mam dodane kodeki i trochę ulepszony niby jest.

Czy to prawda?

Tak to prawda