Witam.
Sprzęt omawiany w temacie:
-
Livebox 2
-
Tp-Link W8960N (mogący działać jako router przez WAN przy odpowiedniej konfiguracji)
-
2 Laptopy i 1 komputer stacjonarny z Windows 7
Niedawno przedłużyłem internet w Orange (dawniej TP), wziąłem ofertę z telefonem przez VOIP, więc livebox jest wymagany.
Nie chcę mówić, że żałuję czy coś, bo tak nie jest. wg mnie było warto, jedynie denerwuje mnie zasięg oraz prędkość Wi-Fi oferowana przez urządzenie. Do tego nie chcę by mój poprzedni router stał i się kurzył, więc chcę go wykorzystać.
Aktualnie Livebox stoi na parterze przy TV, który łączy się przez niego z internetem. Internet jest doprowadzony przez Wi-Fi do komputerów tj. 2 laptopy i 1 Stacjonarny, wszystkie urządzenia oferują prędkość transferu przez Wi-Fi 300Mb/s, więc Livebox jest tutaj “wąskim gardłem”. Jako, że livebox powiększył mi zasięg przed domem nie chcę rezygnować z jego sygnału.
Sprawa jest taka, chcę połączyć Livebox’a z Tp-Linkiem kablem Ethernetowym, który już poprowadziłem przez dom od livebox’a do miejsca gdzie stał Tp-Link, więc fizyczne połączenie jest możliwe.
Próba pierwsza:
Urządzenia połączyłem, wyłączając DHCP na Tp-Link’u i zmieniając mu adres IP na 192.168.1.2 . Internet ładnie chodzi, sieć na górze przyśpieszyła i prawie wszystko jest OK.
Problem pojawia się jeżeli chcę połączyć się przez sieć z komputerami połączonymi do różnych urządzeń, więc:
Komputer podłączony przez Wi-Fi do Tp-Link’a widzi w otoczeniu sieciowym laptopy podłączone do Livebox’a, ale chcąc wejść w udostępnione zasoby pojawia się błąd. Ta sama sytuacja jest w odwrotnym przypadku.
Widząc problem postanowiłem pingować wszystko po kolei, więc: Komputer stacjonarny pinguje siebie, router TP-Link’a oraz Livebox’a. Ping do Laptopów już nie dochodzi.
Ciekawy jest fakt, że po padaniu komendy ipconfig /flushdns nazwy domenowe Laptopów podłączonych do Livebox’a są znajdowane, jednak nadal nie ma łączności między nimi.
Próba druga:
Reset ustawień Tp-Link’a do ustawień fabrycznych i ustawienie go tak, by port LAN1 stał się portem WAN. Stosowałem się do tego poradnika: http://www.tp-link.com.pl/article/?id=344 (Części 1-4 włącznie).
Oczywiście jestem świadomy, że wtedy robią się inne podsieci więc już na początku pomyślałem, że próba zakończy się fiaskiem, jednak nic nie stało na przeszkodzie spróbować.
IP Livebox’a: 192.168.1.1
IP WAN Tp-Link’a: 192.168.1.2
IP LAN Tp-Link’a: 192.168.2.1
DHCP włączone
Próbowałem także odznaczyć NAT, by nie działała translacja adresów na zewnętrzny, ale nic to nie dało.
Ogólnie myślę, że w tym przypadku nie ma możliwości by urządzenia się widziały.
Próbowałem również zmieniać SSID sieci, tak też na tym samym SSID jak i na innym sytuacja powtarza się.
Ogólnie myślę, że to problem w konfiguracji Livebox’a, jednak pewności nie mam. A może ja coś robię źle?