Livebox zawieszanie/ software/hardware?


(Boshi) #1

Zaczyna mnie to irytować powoli szczerze mówiąc. Od jakiegoś miesiąca albo lekko więcej, livebox (starsza wersja, czerwone diody) potrafi się zawiesić z ot tak sobie. Zaczyna migać wtedy bardzo szybko dioda od ADSL(małpa) a inne są zgaszone. Wystarczy Wtedy go zrestartować/ wyłączyć włączyć listwę. Ma ktoś jakiś pomysł w czym może leżeć problem? Błędów CRC bak o dziwo. Nie dzwoniłem to tego całego tp-orange jeszcze, bo odpowiedź znam zanim do nich zadzwonię, jedynie w ostateczności wykonam telefon.


(manieKMP) #2

Dzwoń, zgłoś uszkodzenie lub niestabilne działanie sprzętu (bo się psuć ze starości zaczyna -w końcu padnie ;)) i że chcesz wymiany. Podadzą Tobie numer zgłoszenia i powiedzą kiedy możesz iść załatwiać sprawę wymiany lub oczekiwać przesyłki (podany numer zapisz, bo jeśli będziesz się musiał fatygować to w salonie o niego poproszą). Przygotuj również pudło, wszystko co dostałeś do starego LB -wraz z nim- będziesz musiał zdać, inaczej (jeśli czegoś zabraknie) nie przyjmą i nie wydadzą nowego.


(Boshi) #3

Cześć.

Procedurę znam, bo już przeprowadzałem ją. Miałem najpierw przez 4 lata tą pierwszą wersję z zielonymi diodami, tyle, że tamten na prawdę siadał i to było widać. Błędy CRC szły w dziesiątki tysięcy, a odczytywane wartości z niego były jak bym mieszkał 15km od centrali. Wtedy proponowali mi max 2Mb z 1. Po wymienie na obecnego nagle okazało się, że mogę mieć 10Mb… A ten nie daje oznak do psucia się. Choć może jednak coś tam siada. Jutro dryndnę do nich i spytam się co mam z tym zrobić bo co jak co, ale za coś się płaci.

Tutaj jeszcze parametry. Choć nie sądzę by były problemem.

18894689.png

Uploaded with ImageShack.us


(manieKMP) #4

Tak czy inaczej nic sam nie zdziałasz na problem zwisów LB, czy to softu, czy samego sprzętu (w pierwszym aktualizacja może by pomogła, ja takowej do tego co TP/O daje, nigdy nie widziałem, a zaczynałem od czarnego speedtouch 330 i miałem LB 1 z zielonymi diodami, który padł jak miałem ponad 2 miesięczną tułaczkę poza domem - po powrocie zdziwienie, że “książka” nie działa, mimo podpięcia w sieć elektryczną… a w drugim przypadku i tak trzeba byłoby wymieniać ;)).

Poza tym, na dobrą sprawę to nie jest Twój sprzęt, jedynie go dzierżawisz, więc to ISP musi się tym problemem zająć :slight_smile:

PS. Parametry masz lepsze od moich (mam “10MB”), ale ostatnio się dość często rozłącza (chyba rewitalizację robią po zimie :D)


(Boshi) #5

No nic, w takim razie jutro bedę dzwonił do nich i niech zajmują się tym, bo wnerwiające jest kiedy włączasz sobie na nockę ściąganie czegoś, a po 1h nagle net pada i komp działą bez sensu kilka godzin.