[LTE] Ruter spowalnia prędkość

Witam,

 

Sprzęt:

  • Komputer z Win7,

  • ruter TL-MR3220,

  • modem E3272.

 

(Połączenie między komputerem, a ruterem odbywa się za pomocą kabla LAN)

 

Dziś zakupiłem internet play na kartę w celu wypróbowania transmisji. Po podpięciu modemu do komputera (przez przedłużacz USB) otrzymałem prędkości: 42MBits/20Mbits. Po podłączeniu modemu do rutera (przez hub USB z dodatkowym zasilaniem) otrzymuje prędkości 8,5Mbits/3,5Mbits. Zadbałem, by w czasie testu modem znajdował się w tym samym miejscu. Aktualnie mam internet od lokalnego dostawcy przepuszczonego przez ten własnie ruter i otrzymuję prędkości 12Mbits/0,5Mbits.

 

Co może być powodem, aż tak drastycznego spadku prędkości internetu? Jest możliwość poprawy transmisji?

A czemu przez switcha (nie jest to przypadkiem HUB), nie możesz bezpośrednio go wpiąć do portu w routerze (ewentualnie na przedłużaczu)? Ten switch może powodować takie spadki prędkości, podobnie może działać kiepskiej jakości HUB czy też kiepski przedłużacz USB.

Jeju… nie wiem skąd mi się wziął ten switch:/ Podłączam przez hub-a. Niestety jest to konieczne w przypadku tego modelu modemu (opisane w dokumentacji) ze względu na duży pobór prądu przez modem. Spróbuję na innym hubie i dam znać.

Poprzez przedłużacz podpinam do kompa i jest bez problemów. Nie używam go w przypadku podłączenia do rutera.

A próbowałeś podłączyć ten modem bezpośrednio do routera? Może zadziała podłączony bezpośrednio mimo że w instrukcji napisali że nie.

Inna sprawa to jaką dokładnie masz wersję sprzętową tego routera?

W sieci znalazłem informację że obsługę modemów LTE ma tylko w wersja sprzętowa oznaczona jako v2, wersja starsza może działać z modemem LTE ale po prostu nie dawać pełnej prędkości.

I jeszcze jedno, czy sprawdzałeś jaką prędkość uzyskasz od lokalnego operatora przy podłączeniu bezpośrednio do kompa z pominięciem routera (o ile masz taką możliwość)?

 

Próbowałem. Po podłaczeniu bezpośrednio ruter jest wykrywany do momentu próby nawiązania połączenia. Przy próbie ruter przestaje go wykrywać. Ruter jest oczywiście w wersji 2.

U lokalnego dostawcy dostaję dokładnie te same prędkości jak pominę ruter. To jest maks przepustowości jaką otrzymuję wramach abonamentu.

W takim razie wszystko wskazuje na to że użyty hub jest niskiej jakości (lub jego kabel jest niskiej jakości jeśli ma on odłączany kabel), najlepiej by było przetestować na jakimś porządnym hubie z porządnym zasilaczem (nie piszesz nic o marce tego który masz więc zgaduję że to jakiś tani shit no-name).