Malo miejsca na dysku c po formacie

po zainstalowaniu nowego oprogramowania mam przepełniony dysk c. nie wiem z czego to wynika gdyż wcześniej, przed formatem, był więcej niż w połowie pusty. przyznając się bez bicia nie mam dość duzego doświadczenia w formatowaniu komputerów i nie wiem czy powinnam najpierw sformatować cały dysk przed wgraniem nowego oprogramowania, żeby usunaąć to stare. jeśli ono zostało to jak w tej chwili mam je usunąć?

No to był format czy go nie było??

zasadą jest formatowanie partycji systemowej w czasie procesu instalacji windowsa.

zrób moim zdaniem raz jeszcze format i instalację systemu…

Na pewno masz przepełniona partycję C:\ bo nie zrobiłeś formata zrób to ci napisał tomik68

DariaW , Na forum obowiązuje używanie polskiej pisowni (włączając w to

znaki typu ą, ś, ć, ł, ó itd). Zastosuj się proszę do tej zasady i

popraw błędy. W przeciwnym wypadku temat może zostać usunięty.

no dobrze:D

jak widać komputerowcem to ja nie jestem, dlatego może opiszę co zrobiłam…

miałam system operacyjny windows xp. niestety coś zaczęło szwankować… mając pod ręką jedynie windows vista postanowiłam, że go sobie zainstaluję. zgrałam co ważniejsze pliki na płytki. wsadziłam płytę z vistą i już dalej samo poszło i sama vista się zainstalowała.

w efekcie wszystko działa dobrze oprócz tego, że dysk c jest przepełniony.

Prawdopodobnie nie sformatowałaś przy instalacji Windy dysku.Ale jeśli instalujesz Viste to niestety nie wiem jak tam jest.W każdym razie w XP wykonywało się rozruch płyty i po zainstalowaniu sterów wybierało się czy chce się formatować dyski czy nie.Ale wpierw trzeba w Biosie ustawić rozruch z cd-romu.Uff…trochę zamotałem :wink:

ale może mała rada, co mam teraz robić jeśli nie chce bawić sie znowu w instalowanie od początku visty?

nie da się jakoś tego naprawić w inny sposób?

A ile dysk (partycja) ma pojemności? Tzn. c:/ ??

6,83 GB

no i teraz chyba widzę co tu jest źle: dysk d ma 40 GB, a e aż 55… czyli c ma za małą pojemność?