Malutki (?) problem w VISUAL STUDIO :) / c++


(kid_m) #1

witam.

mam guzik (button) i...

jak zrobic zeby po jego nacisnieciu otwieral sie plik *.doc (w wordzie) ?? - plik ten moze byc w tym samym folderze co plik exe programu.

any idea ?

m.


(Dup) #2

Czekaj, niech otworzę Visual Basica....

Niech będzie tak

Private Sub Command1_Click()

 Shell "C:\Katalog MSOffice\OFFICE11\WINWORD.EXE c:\dokument.doc"

End Sub

Proste jak w mordę strzelił.

PS.

Nie używaj Visual Basica, jesli nie masz do niego dokumentacji MSDN (3 płyty) - można z niej wyczytać absolutnie WSZYSTKO na temat używanych w Visual Studiu narzędzi. Nawet jeśli nie znasz angielskiego to można pokombinować.


(kid_m) #3

jezu, sorry... juz mi sie wszystko myli.

chodzilo mi o VISUAL STUDIO :mrgreen:

pisze w C++


(Dup) #4

Czemu zrozumiałem Visual Basic ??

Sorry w Visual C++ nie kojarzę jak to zrobić, ale powinna być jakaś funkcja która wywołuje inny plik EXE z parametrami.

http://www.google.pl/search?hl=pl&q=vis ... Google&lr=

Google twoim przyjacielem - w sumie w c++ wygląda to bardzo podobnie :

funkcja nazywa się ShellExecute - przykładowe wywołanie :

ShellExecute(NULL, "open", "c:\Folder MSOffice\Office11\winword.exe", NULL, NULL, SW_SHOW);

Tylko nie wiem który parametr to parametr wywołania - może parametr wywołania aplikacji trzeba dodać osobno. Ale jeśli można dać razem to będie to wyglądało tak :

ShellExecute(NULL, "open", "c:\Folder MSOffice\Office11\winword.exe c:\mój_folder\document.doc", NULL, NULL, SW_SHOW);

Najlepiej to od razu załatw sobie MSDN - bez tego pakietu nie ma nawet co zaczynać programowania w którymkolwiek ze środowisk microsoftu. Internet odpada jako źródło informacji bo strony często ładują się zbyt wolno. MSDN to to czego szukasz.


(kid_m) #5

zrozumiales VB po poczatkowo tak bylo w temacie...

to ja sie pomylilem, a Ciebie wprowadzilem w blad :wink:

tak, wiem, ze google moim przyjacielem.

w kazdym razie... cos nie do konca to dziala (po prostu nie dziala). a nie trzeba jakos jakis plikow DLL dodac / zaladowac ? Hm, w sumie kompiluje sie bez ERRORow i bez WARNINGow, chociaz tyle.

dzieki za odpowiedzi :slight_smile:

Złączono Posta : 31.05.2006 (Sro) 20:19

jesli jest w tym samym folderze co projekt - ok. a gdyby miala byc sciezka to zamiast \ powinny byc \ ...tak wiec... problem rozwiazany :slight_smile: tyle.