Mandriva 2007


(rad_kk) #1

Witam wszystkich

zastanawiam sie nad zasysaniem mandrivy 2007 warto?

A Wy co sądzicie o nowej mandrivie 2007. pozdro


(Myszonus) #2

:roll:

Zależy ile wiesz o linuksie ... widać, że ta wersja jest dużo lepsza od tej z roku 2006. :slight_smile:


(Grzesiek1) #3

Zależy do jakiego kompa co chcesz na niej robić i jakie masz pojęcie o linuxie


(hugo9252) #4

Warto :smiley:


(rad_kk) #5

głównie chodzi mi o porownanie z mandrivą 2006 stara mandriva była skopana ale chodziła bez problemu (procek 1ghz ram 512mb)


(Myszonus) #6

Mowa chodzi dużo lepiej. Jest bardziej wydajna. Usunięto kilka upierdliwych błędów. Ogólnie warto. :slight_smile:


(Gunthers1) #7

Odpowiedź na pytanie czy warto jest problematyczna. Zależy jaką wersję.

Bardzo fajny, szybki istabilny jest "One 2007". DO wyboru w wersji gnome lub kde (w razie czego drugie środowisko graficzne można sobie doinstalować.

Nie polecam wersji free, zwłaszcza jak masz neostradę. Usunięto z niej niezbędne oprogramowanie. Kiedyś wystarczyło wrzucić plik mgmt.o (w wersji 2006 jeszcze kilka plików firmware) teraz już nic nie pomoże. Odpowiednie pakiety są dostępne tylko w wersji One i w komercyjnych Discovery i PP. Ewentualnie możesz zaktualizować 2006 do 2007 free, wówczas ustawiona neostrada pozostaje.

Ponadto są problemy z obsługą plików zdjęciowych RAW. Nie wiadomo czemu, bo w wersji 2006 wszystko było ok (lista pakietów się zgadza, może błąd w samych paczkach?).

U mnie w laptopie ponadto 2007 nie zainstalował monitoringu stanu naładowania baterii, co w wersji 2006 było domyślne. Jeszcze nie dałem rady tego ustawić, mimo instalacji odpowiednich pakietów. Ponadto nie potrafię sobie poradzić z instalacją Xary z autopackage, co w wersji 2006 było banalne.

Inne osoby używające wersji 2007 sygnalizują problemy z instalacją czcionek z Windowsa oraz działaniem flasha pod Operą.

Krótko mówiąc - poprawiono szybkość działania i kilka starych błędów, wprowadzono najnowsze wersje KDE i Gnome, wprowadzono pulpit 3d (Xgl), ale za to pojawiło się kilka drobnych, choć upierdliwych niedoróbek.

Wciąż też pojawiają się problemy z repozytoriami dla urpmi, prawdopdobnie nadal są w fazie organizacji.


(Zgorzellus) #8

ogolnie zgadzam się że warto - sam używam, ale szkoda, że brakuje mozliwości wyboru pakietów w przypadku korzystania z instalacji 64bit - gdy masz 64 to nie zainstaluje Ci np. Midnight Commandera. Musisz ręcznie itd....

Ale ogólnie warto.


(Kostrzewa83) #9

nie ma znaczenia czy to wersja 32 czy 64 bit wybor pakietow podczas instalacji i tak masz, nie mozesz wybierac pakietow tylko w wersji Discovery


(Init3) #10

A moze kup sobie komercyjna wersje (np. power pack) i bedziesz mial kilka komercyjnych bajerów juz na starcie, typu cedega (do windowsowych gier), inter video lin DVD i kilka innych. Heh tylko nie wiem po co tam wsadzali Kasperskiego ( to raczej taki marketing) :wink: Ogólnie jesli przeliczyc czas na nauke linuksa od podstaw to dla niektórych 130 zl moze nie byc duzą kwotą.

Albo nauka i lzy przez pierwsze 2-3 dni albo placenie ! :wink: Ja wybrałem naukę i nie zaluje...ale w sumie czemu by nie ulatwiac sobie zycia, a mandarynką bym sie pobawil z ciekawosci bo nigdy nie mialem.


(Kostrzewa83) #11

LinDVD, Cedega i kaspersky jest tylko w wersji Power Pack Gold w zwyklym PP nie

ale jak dla mnie nie ma sensu bo kaspersky to w sumie do niczego nie przydatny a LinDVD to tez zadne cudo, potestowalem troche i osobiscie wole do dvd uzywac Kaffeine


(Gunthers1) #12

Oczywiście mówisz o fazie instalacji. Bo później bez problemu można sobie wszystko doinstalować z urpmi


(ByczY) #13

Nie wiem jak wy ale u mnie jest cos do bani.

Instalowalem juz Mandrive 2007 FREE i za kazdym razem kiedy np zresetuje kompa MANRRIVA DAJE DUPY :confused:

Ogolnie mi sie podobala wg. mnie bardzo przyjemna dystrybucja i ladnej szacie graficznej xD

A co do neostrady TO CI KTORZY PISZA "zapomnij" GRUBA SIE MYLA.

Ja w linuxie jestem laikem bo swoja przygode z nim zaczolem jakis tydzien temu (UBUNTU) i ta dystrybucja mnie strasznie zniechecila.

Juz prawie zrezygnowalem az wchodze na http://www.jakilinux.org i widze Mandriva 2007 i sobie mowie to cos dla mnie. DLugo sie nie zastanawiajac sciagnolem ja i zainstalowalem i przy restarcie kompa blad. Wiec zainstalowalem jeszcze raz i sobie mowie nie bede go restartowal xD. Poszukalem jak zainstalowac Neostrade i znalazlem super poradnik (autor "piotrek2p" albo "piotr2p") przy jego pomocy instalacja NEO trwala moze jakies 5 min.

Nie slychajcie sie tych palantow ktorzy mowie ze nie mozna BO JA POMIMO TEGO ZE JESTEM LAIKEM AMATOREM PORADZILEM SOBIE BEZ PRBLEMU.

Jezeli ktos by chcial poradnik do instalacji NEOSTRADY NA speedtouch 330 sluze pomoca.

PISZCIE NA GG LUB MAILA :smiley:

POZDRO

MILEJ PRZYGODY i PAMIETAJCIE "ZERO ZNIECHETY" !!

Złączono Posta : 20.10.2006 (Pią) 16:32

Sorki za bledy w txt o ile jakies sa ale w ORTOGRAFI dobry nie jestem :confused:


(Kpc21) #14

Dużo lepsze Ubuntu.

Złączono Posta : 20.10.2006 (Pią) 18:09

Dużo lepsze Ubuntu. Niedługo wychodzi nowa wersja - Edgy Eft (po polsku znaczy to Zakręcona Traszka albo Kanciasty Tryton).


(Init3) #15

O jezu to takie beznadziejne gadanie...duzo lepsze, duzo lepsze, typowe slogany. Zalezy dla kogo duzo lepsze. Jedni wolą winogrona a inni pomarańcze. Prawda ze madriwa miala chyba najwiecej przeciwników ale wszystko chyba tam idzie ku lepszemu.


(ByczY) #16

knapik popieram, kazdy wybiera to co lubi :wink: ja wybralem mandrive i bede sie jej trzymam, a teraz testuje koloejna dystrybuje Kubuntu :wink:


(Asterisk) #17

Proszę oględniej z takimi opiniami :twisted:

Proszę uważać na

Aż uszy puchną


(E Nygma) #18

witam

a ja mam wielka prosbe czy moze ktos mi pomoc z instalacja neostrady i modemu SAGEM F@AST 800 bo to moj pierwszy linux (mandriva) ale przeszukalem juz duzo roznych stron o instalacji i dalej niemoge sobie poradzic ciagle niemoge zainstalowac modemu bo brak pliku lub inny problem . niektore z linkow do opisu instalacji juz niedzialaja a te co dzialajato opisy w nich sa niedokladne


(Soren) #19

e_nygma najlepiej zrób nowy temat...opisz tak jakim sposobem robisz instalke neo ..podaj link do tego sposobu...napisz w którym miejscu ci nie idzie..jakie błędy wyskakują itp...