Mandriva 2008.1 - zrywanie połączenia w Firefoksie

Witam. Mam pewien problem z internetem pod wymienioną wcześniej dystrybucja, a właściwie pod każda inną też (Ubuntu, Suse). Chodzi o to, że wszystko działa poprawnie, jednak podczas przeglądania stron www Firefoxem, często jak kliknę (co powoduje odniesienie się do linka itd…), to otrzymuje sztandarowy komunikat: Firefox nie może uzyskać połączenia" itd. Jeśli kliknę wtedy “spróbuj ponownie” strona załaduje się bez problemu. i tak często bywa, nawet jak instaluje ze źródeł. Nie jest to na pewno problem z dostawcą, gdyż pod Winda takie rzeczy się nie zdarzały. Ostatnio ściągnąłem sobie kilka obrazów dystrybucji i instalowałem każdą po kolei aby wybrać te najbardziej mi odpowiadającą. Każda jednak, podczas przeglądania stron zgłaszała ten błąd. Nie wiem nie znam się ale wgląda mi na to jakby pakiety z moim żądaniem gdzieś znikały, lubLinux miał ustawiony ping (np.10), że np. jeśli serwer strony, którą przeglądam będzie miał wolniejsze pingi(np. 12) chwilowo, to Firefox zaraz wywali błąd i nie czeka na odpowiedź dłużej. Dodam tylko że mam internet przez interfejs Ethernet…to znaczy do mojego kompa podłączony jest tylko 8-żyłowy kabel-skrętka, który następnie idzie do nadajnika Wi-Fi i przez sieć do admina, a dalej leci światłowodem TP. Czy ma ktoś jakiś pomysł jak to naprawić?

Kaczy232 , czy problem występuje także na innych przeglądarkach pod Linuksem?

jeśli chodzi o inne przegłądarki np. konqueror to nie zrywa połączenia ale nie wszystkie strony wczytuję poprawnie…nawet jak kilka razy klikne na odśwież…jestem jeszcze troche laikiem jeśli chodzi o linuxa. Czy są jakieś inne przeglądarki oprócz tych dwóch wymienonych?

Sprawdź jeszcze jak radzi sobie Opera, ewentualnie epiphany.

Pokaż również wynik poniższego polecenia:

$ cat /etc/resolv.conf

pokazało coś takiego:

[root@localhost kaczy]# cat /etc/resolv.conf

# Dynamic resolv.conf(5) file for glibc resolver(3) generated by resolvconf(8)