Mandriva Linux i karta sieciowa WL-8305

A więc ściągnołem sobie z internetu legalną wersję Mandriva Linux (Free 2006 i586 na DVD). Niestety, ale mam problem z zainstalowaniem mojej karty sieciowej (PLANET WL-8305). Mam do niej sterowniki, ale tylko do Windowsa :(. Korzystałem z tego poradnika. Niby wszystko dobrze zrobiłem, ale mam problem z punktem 7, a mianowicie z poleceniem ifconfig -a. Mi pokazuje tylko dwie karty: lo i shi0 (czy jakoś tak, coś na “s” :slight_smile: ). A powinno mi pokazywać przy tej drugiej karcie “eth0”. Postanowiłem ten krok pominąć i znów zatrzymuje się na punkcie 9, a dokładnie na poleceniu iwconfig , ponieważ są błędy (teraz niestety ich nie napiszę, bo nie pamiętam). Tak jak tam pisze, musze zainstalować pakiet wireless-tools. Niestety, ale tego pakietu w tym linuxie chyba nie ma! Co mam robić? To mój pierwszy linux i jestem bardzo początkujący w tych sprawach, więc proszę o dokładniejsze wytłumaczenie mi problemu. Z góry DZIĘKI!

skorzystaj z narzędzia http://ndiswrapper.sourceforge.net/-umozliwiauruchomienie sterowników windy pod linuxem,choć nie zawsze działa…

Mam dokładnie tą samą kartę i wiem, że działa na 100% pod Mandriva2006 - trzeba użyć narzędzia ndiswrapper, tak, jak pisze IrasB.

Wejdź w zarządzanie komputerem i skonfiguruj nowe połączenie sieciowe - będzie opcja wyboru sterowników z windowsa przy użyciu ndiswrappera. Trzeba wskazać w trakcie instalacji plik na płytce ze sterownikami i po wszystkim powinieneś już mieć zainstalowane urządzenie " wlan0".

A jak zainstalować ndiswrapper? Szukałem na google i nie znalazłem odpowiedzi (jak coś to w j. angielskim :frowning: ). Tylko prosze wytłumaczcie mi bardzo dokładnie, bo ja Linuxa dopiero co zainstalowałem :mrgreen: