Microsoft Office Access, problem z kwerendami

Witam was, mam problem z utworzeniem kwerend, a chodzi mi w szczególności o kwerendę usuwającą. Przejrzałem masę stron na necie, w tym stronę producenta, lecz tam wszystko jest potwornie mgliście wytłumaczone. Proszę więc o poradę jak taką kwerendę się robi. Przykłady baz danych z gotowymi kwerendami jak najbardziej potrzebne. Dziękuję i pozdrawiam.

Dodane 16.05.2010 (N) 11:28

Nie wie nikt?

Hej,

Wszystko zależy od tego, co chcesz osiągnąć przez zastosowanie kwerendy usuwającej - w końcu za jej pomocą możesz usunąć tylko wybrane rekordy; możesz też usunąć wszystkie dane w zdefiniowanej tabeli. Ogólnie działanie jest bardzo proste:

:arrow: wybierasz utworzenie nowej kwerendy i zmieniasz oczywiście typ na kwerendę usuwającą,

:arrow: dodajesz tabelę, z której usunąć chcesz rekordy,

:arrow: wybierasz kolumnę, która zawiera dane, na podstawie których będziesz dokonywał definiowania usuwanych rekordów - jest to pole typu Gdzie, a następnie ustalasz - w polu kryteria - co usunąć,

:arrow: wybierasz dane, które mają zostać usunięte - najczęściej usuwa się wszystkie rekordy, więc wpisuje się w Pole wartość Nazwa_Tabeli.*

Dla przykładu. Mamy tabelę Dane i chcemy z niej usunąć wszystkie rekordy, które w polu Miejscowość mają wartość Katowice. Tworzymy kwerendę, w której argumentem Gdzie jest kolumna Miejscowość, a kryterium Katowice, natomiast w argumencie Skąd wpisujemy Dane.*. Dokładnie pokazuje to poniższy screen.

48358905753415725073_thumb.jpg

Pozdrawiam,

Dimatheus