Mikrofon działa tylko jeżeli mam włączony MovieMaker

Witam, mam słuchawki z tracera (dokładnie nie znam modelu) z mikrofonem. Gdy podłączam je do komputera, wszystko chodzi normalnie, jedyne co nie działa to mikrofon. Kiedyś bawiłem się moviemakerem i zauważyłem że tam mikrofon działa w trybie narracji, od teraz gdy przejdę do okna narracji i przestawię z “Miks stereo” na “Głośność mikrofonu” to mikrofon działa wszędzie. Niestety moviemaker zjada mi dużo pamięci RAM i chciałbym aby mikrofon działał bez moviemakera. Jest na to jakiś sposób? Co do hardware jestem totalnie zielony więc liczę na dokładne wskazówki.

System (bit), płyta główna, karta dźwiękowa ?

Masz możliwość podłączenia z przedniego panela ?

Problem z mikrofonem ale dokładnie z czym, z komunikatorem (jakim) czy inny ?

Mikrofon nie działa w żadnym komunikatorze, nie działa w grach typu Team Fortress 2, Counter-Strike 1.6

Mikrofon z panela przedniego również nie działa (panel z tyłu działa na 100% bo inaczej nawet w narracji moviemk by go nie czytało)

32 bit, płytę główną mam z Gigabyte, karta dźwiękowa jakaś tam jest, w każdym razie mikrofon przed formatem działał ^^

  • nie podałeś dokładnie :frowning:

Mam również płytę główną GIGABYTE i kartę dźwiękową Realtek ALC883 HD.

Przeważnie te płyty mają zintegrowane karty dźwiękowe Realtek HD więc sprawdź :

cichy-mikrofon-t401860.html

Prawidłowa konfiguracja sterowników Realtek HD Audio

Brak dżwięku na panelu przednim komputera.

Instalacja sterownika do karty dźwiękowej HD (High Definition Audio Controller).

Po formacje/instalacji nowego systemu zainstalowałeś Chipset czyli sterowniki do swojej płyty głównej :?:

Podałem pobieżnie ponieważ brak dokładnych danych.

W razie dalszych problemów podaj to o co prosiłem…

Jeżeli nie wiesz to zainstaluj AIDA32 - Enterprise System Information 3.94.2

Z sekcji Komputer --> Podsumowanie spisz/podaj :

–> Nazwa płyty głównej

–> Mikroukład płyty głównej

–> Multimedia (Karta dźwiękowa)