Modem mobilnego internetu rozłącza - Windows 7

Witam!

Mój problem polega na tym iż po migracji z Windows XP na Windows 7 co dwie godziny (równo) rozłącza mi się internet mobilny (z sieci Play), używam do tego modemu K3565-z. W windows XP nie miałem takich problemów.

Pomyślałem, że może to być spowodowane oszczędzaniem energii, dlatego wszędzie gdzie to jest możliwe wyłączyłem w menadżerze urządzeń ten tryb jednak nic to nie zmienia, dalej rozłącza się co równo 2 godziny.

Proszę o pomoc i z góry dziękuję

Witam. Nie napisałeś w którym momencie następuje rozłączanie z internetem. Jeżeli w stanie spoczynku (tzn. wówczas kiedy nie pobierasz/wysyłasz danych) Play ma to do siebie, że wówczas lubi rozłączać z siecią. Problem ten zauważyłem tylko na modemie Huawei i tak jak piszesz co 2 godz. - może rzadziej ale w sposób cykliczny. Natomiast na Sierra Wireless jeśli dochodziło do rozłączania była to rzadkość.Rozłączenie natomiast nie następuje w trakcie aktywności. Niekoniecznie więc wina leży po stronie systemu (ustawienia domyślne - również w biosie).

Play może automatycznie rozłączać “nieaktywnych” użytkowników aby nie obciążać BTS’ów - tak samo jak to robili wcześniej w trakcie pobierania dużych plików.

Tu mój tegoroczny artykuł napisany z pomocą redaktora pana Rafala w pewnym czasopiśmie dotyczący jakże banalnej sytuacji w Play:

http://www.speedyshare.com/files/233007 … y_Play.rar

Przepraszam za ubrudzenie skanu z masła :slight_smile:

Mi też coś ostatnio rozłącza internet . Mam Play Online modem Huawei E176G .

O! Widzę ze tu też dotarł ten artykuł - jakieś deja vu mam;) Możliwe że podczas nieużywania próbuje przełączyć się na EDGE i wtedy zrywa połączenie. Słyszałem o podobnych przypadkach ale na Orange, własnie wtedy, kiedy przełączał pomiędzy różne technologie. Niestety nie wiem czy to wina systemu, modemu czy sieci.

Swoja drogą na Linuxie mi też rozłączało połączenia w okresach pomiędzy 2 a 120 minut (słownie:) dwie a sto dwadzieścia), ale teraz łącze się innym programem i jest ok. Może więc spróbować na początek innego programu, aby za dużo się nie narobić np. Top NetInfo.

Modemy Huawei aby oszczędzać energię przełączają się z HSDPA na UMTS - można zauważyć po zmianie koloru diody na modemie (na niebieski).

Poza tym Mobile Partner zarówno brandowany przez Play jak i od Huawei pracuje tak samo - nawet na najnowszych modelach. Z top net info można by spróbować - odkąd posiadam modem Sierry skończyły się moje problemy w Play i pisanie (czyt. bluzganie) na Play w czasopismach :slight_smile:

Dziękuję za odpowiedzi, spróbuję teraz łączyć się za pomocą Top NetInfo, później zdam relację.

@djdavemix

Internet rozłącza się niezależnie od obciążenia, nie mam żadnego zamrażania, w program rozłącza się od internetu i mogę go od razu uruchomić ponownie. Przy przeglądaniu internetu to żaden problem, ale gdy gram w jakieś MMO - denerwuje strasznie.

Szkoda byłoby mi zmieniać modem, który zakupiłem tydzień temu :slight_smile:

Właśnie przed chwilą też mnie rozłączyło podczas przeglądania poczty. Może faktycznie następuje to co 2 godz. i aktualnie używam modemu huawei bo mój Sierra nie przeżył aktualizacji Firmware i jest w serwisie - troszkę z nim przekombinowałem.

Wina może być po stronie modemu - Mobile Partnera ale tych rozłączeń nie było nigdy wcześniej - a w domu nie jestem jedynym abonentem Play.

Może znów Play wprowadza destrukcyjne modernizacje (jak wcześniej) bez względu na użytkowników a Huawei okazuje się być nieodpornym bublem.

Za 30min dowiem się, czy internet rozłącza się po 2 godzinach. Myślę, że jest to wina oprogramowania Windows’a do obsługi internetu telefonicznego a nie samego sprzętu/sieci ponieważ na XP nie było żadnych problemów.

EDIT:

Niestety nawet po wykorzystaniu Top Netinfo internet rozłącza się po równo (co do sekundy) 2 godzinach ;/

U mnie to samo .

Dosłownie po równych 2 godzinach rozłącza (mierzyłem stoperem w komórce) .

Windows 7 używam od listopada ubiegłego roku z tym modemem i było wszystko w porządku .

Pobrałem najnowsze oprogramowanie do mojego modemu ze strony play’a niestety nic nowego , jest takie same jak w modemie .

67_1278617003_thumb.png

@Kamil2993

Od jakiego czasu masz ten problem? Odkąd masz Windows 7 czy jakoś niedawno?

Od niedawna zaczeły się te problemy

Sprawdziłem na innym komputerze z Windows XP i teraz też rozłącza, więc to (na pewno) sztuczki Play. Bardzo mnie tym teraz wkurzyli…

Na pewno problem dotyczy modemów Huawei - Sierra pracowała bez problemów a jak tylko jestem zmuszony tymczasowo przenieść się na Huawei to modem ten pracuje pod “dyktando” Play.

Nie chcę przesądzać ponownie winy sieci ale chińskie nadajniki Node B od Play są bardzo zawodne a w połączeniu z chińskim Huawei to mamy kupę problemów.

Znów polecam zgłaszać problem przez stronę www w formie zgłoszeń. Ciekaw jestem w jaki sposób teraz potraktują to zagadnienie bo jak widać nie dotyczy ono tylko jednego użytkownika.

Również dzisiaj sprawdzałem na kompie z XP i z Vistą to samo .

Witam, kolegę, otóż mam podobny a nawet identyczny problem,od kilku dni play po prostu notorycznie rozłącza się co 2 godziny… systemu nie zmieniałem wiec nie jest to na pewno przyczyna naszego problemu, nie doinstalowywałem żadnych firewalli ani nic co mogło by blokować Playa…

myślałem ze może plany zasilania są winne temu zdarzeniu (pracuje na laptopie)ale nie, zmieniałem, kombinowałem, wszystko było po włączane w opcjach zasilania, i nadal to samo. zainstalowałem top_netinfo z myślą ze rozwiąże problem ale to nadal występuje… Może ktoś jeszcze tu trafi :slight_smile:

Chociaż teraz jestem przekonany na 90 % że wina leży po stronie Play…

No to by trzeba zgłaszać jako reklamacje przy okazji postraszyć ich (znowu?) jakimiś sankcjami prawnymi - chyba że tak macie w umowie, że może rozłączać od sieci, że P4 nie gwarantuje stałego połączenia z netem czy coś.

Kiedyś były już podobne artykuły - własnie ten gdzieś powyżej (99% przy pobieraniu pliku i ciach) oraz problem z telefonami - niemożność przelogowania się z nadajnika Play na Plus, jeśli mamy automatyczne logowanie do sieci - przez to muszę w tel. wymusić Plusa (mam na kartę więc olewam to).

Jeśli miałbym brać coś na abonament to nie w Play, tak więc radzą poszukać jakie macie “Internety” w powietrzu i przejść na cokolwiek innego. Oczywiście też nie ma gwarancji że będzie wszystko tip top, ale takowej to nigdzie nie dostaniecie. Niech zostaną z P4 tylko użytkownicy zadowoleni i bez innej lepszej możliwości.

A swoja drogą - czy podczas pobierania większego pliku też przerywa połączenie? To wtedy jest paranoja, bo większych plików niż ok. 800MB nie pobierzecie (przy limitach pow. 15-20GB to można i takie ciągnąć czasami)

Ja też znów się powtórzę: Problemu nie ma i nie było na modemach Sierry Wireless(Air Card USB 307, 309, Compass).

Czyżby sprawność modemu Huawei i Firmware byłoby zależne od czegoś, czego nawet Play nie potrafi zlokalizować?

Pliki do 250 MB pobierają się prawidłowo na Huawei.Większych nie mam możliwości sprawdzić - nie mam takich potrzeb pobierania.

Co do umów - abonenci mają najmniejsze prawa. Dobry sposób na pozbycie się problemów jest nie zawieranie nowych.

djdavemix, ale te 2 godzinne “limity” wprowadzono ostatnio, sprawdzałeś na Sierrze twoją teorię?

Zaraz po zmianie modemu jakieś 2 tyg temu na Huawei z Play (E1750C zakupiony jako prepaid z kartą abonamentową) następowało rozłączanie. Nie przywiązywałem do tego wagi bo zazwyczaj następowało to pod moją nieobecność. Po powrocie przed laptopa internet zawsze był rozłączony.

Ja używałem w domu Sierry i bawi mnie walka pozostałych domowników z Huawei nie tylko z rozłączaniem ale i z niestabilną pracą modemu (połączenia).

Może ktoś spróbowac wykorzystać telefon jako modem - niektóre nie wykazują negatywnych skutków.

Ja tylko czekam powrotu mojej Sierry - wówczas wszystko wróci do normy (bynajmniej u mnie).

Zaraz podłącze telefon Nokia 3110 jako modem i zobaczę co się będzie działo .